نسخه چاپی

بیزینس اینسایدر: ایران و آمریكا اهداف كاملا متفاوتی در سوریه دارند

یك پایگاه خبری استرالیایی در مطلبی با اشاره به مواضع تهران و واشنگتن نوشت كه ایران و آمریكا در سوریه اهداف كاملا متفاوتی را دنبال می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس،‌ یک پایگاه خبری استرالیایی در مطلبی اذعان کرد که ایران و آمریکا در سوریه اهداف متفاوتی را دنبال می‌کنند.

در حالی که دولت سوریه از یک سو در حال مبارزه با گروه‌های تروریستی است و از سوی دیگر مذاکرات بین‌المللی برای حل بحران این کشور ادامه دارد، ‌یک پایگاه خبری غربی در گزارشی به مواضع متفاوت ایران و آمریکا در قبال سوریه پرداخته است.

«بیزینس اینسایدر» در گزارشی با عنوان «آمریکا و ایران همچنان اهداف کاملا متفاوتی در سوریه دارند»، بر مواضع متفاوت تهران و واشنگتن در قبال بحران سوریه اشاره می‌کند.

در گزارش این پایگاه استرالیایی این سوال مطرح شده است: «آیا واشنگتن و تهران به دنبال اهداف مشترکی در سوریه هستند؟»

به گفته این پایگاه خبری، با روی کار آمدن و ریاست جمهوری حسن روحانی،‌ مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۵+۱ و ظهور خطر داعش «برخی در غرب امیدوار شدند که یک اتحاد جدید ناشی از منافع استراتژیک بین واشنگتن و تهران ایجاد شود».

این در حالی است که مقامات مختلف ایران از شخص رئیس‌جمهور و وزیر خارجه تا دیگر مقامات همواره تاکید کرده‌اند که تهران و واشنگتن مواضع متفاوتی در سوریه دارند و برای حل بحران این کشور ابتدا باید با تروریسم مورد حمایت برخی کشورهای منطقه و بین‌المللی مبارزه شود.

بیزینس اینسایدر در ادامه با پرداختن به مواضع منطقه‌ای ایران اینطور نوشت: «بیانیه‌های عمومی فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و فعالیت‌های سپاه در سوریه این موضوع را روشن کرد که تهران فارغ از همگرایی تاکتیکی منافع، در حال دنبال کردن اهدافی است که دقیقا در نقطه مقابل و برعکس اهداف دولت اوباما می‌باشد».

در ادامه این گزارش به مواضع ایران در قبال رئیس‌جمهور قانونی و مشروع سوریه پرداخته و درباره آنچه حمایت ایران از بشار اسد خوانده، ‌ابراز نگرانی و هشدار کرده است.

در بخش دیگری از گزارش آمده است:‌ «بعید است داعش به عنوان یک دشمن مشترک،‌ واشنگتن و تهران را به هم نزدیک‌تر کند. به منظور حفظ اسد در قدرت، تهران در حال متمرکز کردن منابع نظامی خود علیه شورشیان سوری که تهدیدی برای رژیم دمشق هستند، می‌باشد».

در پایان این مطلب هم با انتقاد از مواضع وزیر خارجه آمریکا تصریح شد: «کری در سخنرانی اخیر خود در بروکینگز بر مشکلات موجود برای حصول اهداف آمریکا در سوریه تاکید کرد اما با نگاه به حمایت‌های تهران، احتمالا رسیدن به این اهداف کمتر محتمل شود».

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...