نسخه چاپی

مرعشی: ما تصمیم می‌گیریم

سخنگوی حزب كارگزاران سازندگی گفت: حركت شتابمند كشور نیازمند مجلسی مملو از خردمندان است.

به گزارش نما منطقه خراسان حسین مرعشی در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انتخابات سال ۹۲ اظهار کرد: در سال ۹۲ اتفاقات عظیمی به همت مردم و با راهنمایی بزرگان سیاسی کشور در شرایطی رخ داد، تقریبا فضای یاس و ناامیدی در کشور حاکم بود و عده‌ای تلاش داشتند حلقه بسته‌ای از مدیریت را به کشور تحمیل کنند اما امروز آثار مهمی از آن تحولات و انتخابات در عرصه بین‌الملل و منطقه‌ آشکار شده است.

وی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: شما دانشجویان به عنوان یکی از مراجع مورد اعتماد مردم در عرصه سیاسی باید با عمق این تحولات آشنا باشید و نیازهای آینده را به خوبی شناسایی کرده و آن را به مردم معرفی کنید.

وی با بیان این‌ ادعا که «من و شما توفیق داشتیم با انتخاب دکتر روحانی کشور را از مسیر قهقرایی آن به مسیری رو به رشد سوق دهیم» گفت: ما باید از این واقعه به خود ببالیم.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی تصریح کرد: در دو سال و نیم گذشته نتایجی فوق‌العاده و در خور توجه نصیب کشور شده که این نتایج تحت تاثیر ترکیب سه عنصر جدیت رییس‌جمهور، به کارگیری کارشناسان زبده و خبره و امین و توانمند و نیز حمایت مقام معظم رهبری از مذاکرات بوده است. آن‌چه در برجام حاصل شد صرفا حل و فصل مساله هسته‌ای نیست هرچند که آن مساله هم مشکلی کوچک نبود. تجربه کشورهایی که براساس فصل ۷ منشور سازمان ملل پرونده‌شان به شورای امنیت رفته بسیار عبرت‌آموز است و تقریبا هیچ کدام از آن‌ها نتوانستند نظام های خود را حفظ کنند.

وی با بیان این‌که «دولت توانست جمهوری اسلامی را از یک شرایط جهنمی نجات دهد» گفت: روحانی گامی بسیار بلند برداشت و توانست پرونده گذشته ایران را ختم کند. حل این پرونده برای کشوری مانند ژاپن ۲۵ سال زمان برد. در حالت عادی برای حل مساله هسته‌ای باید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران می‌آمد و ما باید به آن‌ها فرصت می‌دادیم از هر جایی بازدید کرده و با هرکسی مصاحبه کنند و آن قدر تحقیق کنند تا این پرونده بسته شود. امروز این پرونده با یک قطعنامه که در شورای حکام بر خلاف میل اسراییل و نیز کسانی که علاقه‌مندند تا کشور را به بحران ببرند، تصویب شد. قطعنامه‌هایی که لغو و یا تخفیف هرکدام از آن‌ها نیازمند قطعنامه‌ای جدید و موافقت همه کشورها بود. برای اولین بار ۵ قدرت با ما سر میز مذاکره نشستند و در مورد متن قطعنامه جایگزین توافق کردند.

وی تاکید کرد: به خدا قسم اگر کسی عرق دینی و ملی داشته باشد باید قدردان اقدامات دکتر روحانی باشد. دکتر روحانی برای همیشه نقش خود را در سیاست ایران ایفا کرد و برای همیشه باید مورد احترام ملت ایران قرار گیرد.

وی در واکنش به شعارهایی که برخی دانشجویان در مخالفت با سیاست‌های دولت یازدهم سرمی‌دادند، گفت: چندی پیش به کشور ایرلند مسافرت کردم. در آن‌جا از حزب مخالف دولت پرسیدم که آیا فکر می‌کنید بتوانید در انتخابات پیش رو پیروز شوید، آن‌ها به من گفتند خوشبختانه دولت آن‌قدر خوب کشور را اداره کرده که ما امیدی به پیروزی در انتخابات نداریم. من از منتقدین محترم می‌خواهم کمی دین، اخلاق و حس ملی بودن را از ایرلندی‌ها یاد گیرند.

مرعشی خطاب به دانشجویان اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که امروز به شما می‌گویم این است که ایجاد یک نقطه عطف در سیاست ایران در سال ۹۲ برای کشور لازم بود اما این برای ادامه مسیر کافی نیست. در گذشته نیز نقاط عطفی ایجاد شده بود که گاها با بازگشت سیاست‌ها مواجه می‌شد.

وی با اشاره به مزایای برجام اظهار کرد: ما باید از مزایای برجام برای حل و فصل مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خود استفاده کنیم؛ چراکه جامعه ما نیازمند حرکتی شتابمند است. این حرکت شتابمند مشروط بر این است که ما مجلسی مملو از خردمندان اصلاح‌طلب و اصولگرا داشته باشیم که از افراط و نادانی و جهل که دشمن اصلی ما در طول تاریخ است به دور باشند. ما به مجلسی نیاز داریم که دانا و آگاه باشد و بفهمد در برجام چه اتفاقات مهمی برای کشور رخ داده است. ما در برجام به ۱۲ سال قبل بازنگشته‌ایم. برجام برگ فوق‌العاده‌ای در سیاست جمهوری اسلامی ایران است.

وی با اشاره به سیاست‌های غرب برای کنترل منطقه اظهار کرد: در برجام همان غربی که پس از ده‌ها سال می‌خواست در ایران دخالت کند حاکمیت ملی ما را پذیرفت و قبول کرد که باید ما را به رسمیت بشناسد و این ایران قدرتمند است که می‌تواند منطقه را آرام کند. این دستاوردی بی‌نظیر است. این برای غرب خیلی سخت بود که پس از پیروزی انقلاب ایرانی‌ها در منطقه تصمیم گیری کنند. آیا مگر این غربی‌ها بودند که رییس دولت اصلاحات را سر کار آوردند. آیا این غربی‌ها بودند که سال ۹۲ را رقم زدند. این را ما ایجاد کردیم چون اینجا ایران است و ما تصمیم می‌گیریم.

این سخنان مرعشی با تشویق دانشجویان همراه بود.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با اشاره به ویژگی‌های یک مجلس خوب هم اظهار کرد: اگر مجلسی نیرومند، دانا و کاردان داشته باشیم می‌توانیم از فضای بین‌المللی برای توسعه ایرانی که اقتصادش مدت‌هاست درجا زده استفاده کنیم. در ۱۵ سال گذشته اتفاق مهمی که در دنیا رخ داده این است که تولید ناخالص جهان که پیش از آن ۳۹ هزار میلیارد دلار بود به ۷۸ هزار میلیارد دلار رسیده است. در این میان اقتصاد ایران تنها ۱۵ درصد رشد کرده است. اگر سیاست‌های کلی چشم انداز محقق شده بود و اگر رییس جمهوری نبود که روی این سیاست‌ها لگد بکوبد اقتصاد ایران باید سالانه ۸ درصد رشد داشت.

وی تاکید کرد: ما در مقابل ملتی که برای دفاع از خود شهید داده مسئولیم و باید ایستادگی کرد و اجازه نداد که افراد دگم و نادان کشور را به بن بست رسانند.

پس از اتمام سخنان مرعشی دانشجویان شعار روحانی پاینده باد را سر دادند.

همچنین تعدادی دیگر از دانشجویان شعار مرگ بر فتنه‌گر را فریاد می‌زدند.

مرعشی در پاسخ به سوالی درباره بررسی بستر‌های نقد در جامعه و فضای موجود در دانشگاهای کشور طی یک دهه اخیر اظهار کرد: مسئله‌ای که همواره برای من اهمیت داشته و به دنبال آن بودم تکیه بر یک نوع واقع‌گرایی است که بتواند توفیقی را برای کشور حاصل کند. ملت ما از زمان مشروطیت هنوز خواسته‌هایی دارد و باید برای توجه به این خواسته‌ها و همچنین تکیه بر واقع گرایی در جامعه ما نیرو‌های فکری و جنبش دانشجویی کشور ما کمی عمیق‌تر فکر کنند.

وی خاطرنشان کرد: باید ملت ما تصمیم بگیرد که یکسری مسائل را با خود حل و فصل کند، اما این مسئله زمانی اتفاق می‌افتد که نیرو‌های جدا از هم به جریانی همفکر و همصدا تبدیل شوند، اما به طور مثال جنبش دانشجویی به عنوان جریانی زنده در جامعه برنامه‌ای دراز مدت ندارد و این از انتقاداتی است که به این جریان وارد است و نتوانسته یکصدا باشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نفوذ فرهنگی و دعوت افراد مختلف در این راستا به دانشگاه گفت: در برخی از جلسات، مباحث سواستفاده از بیانات رهبری مطرح می‌شود که موضوع مهمی است و نباید دستاویز جناحی باشد، در جامعه ما هر نوع نفوذ و یا توطئه سیاسی همواره رصد شده و توسط نیرو‌های امنیتی به موقع خنثی شده است، اما مشکل هرجامعه نفوذ فرهنگی است یعنی ملتی به جای خودش فرهنگ دیگری را بپسندد.

سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی با بیان این‌که «نظامی گری و شروع درگیری در هر فضایی می‌تواند بسیار تخریب کننده باشد»، اظهار کرد: خدا نکند که ما نتوانیم در جمهوری اسلامی کشور را شایسته اداره کنیم، باید هر دستگاه و نهادی به همراه افراد مسئول در نظام جمهوری اسلامی ایران از احترام و اعتماد قابل توجهی برخوردار باشند و مباحثی مبنی بر وجود و یا نبود فساد در دستگاه‌های دولتی مطرح نباشد.

وی افزود: خدا نکند که ما در اداره امور کشور به سمتی برویم که بخشی از مردم دیدگاهشان به اداره کشور توسط بیگانگان خوشبین شود که این روز، روز ذلت نظام است؛ لذا مقابله با نفوذ در ابتدا نیازمند اداره درست کشور است.
منبع: ایسنا

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...