نسخه چاپی

آمریكا از اوكراین به خاطر مسكو عقب نخواهد نشست

یك مقام آمریكایی در آستانه سفر وزیر خارجه این كشور به مسكو، گفت موضوع سوریه و اوكراین از هم مجزا هستند و قرار نیست با یكدیگر معاوضه شوند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام آمریکایی روز دوشنبه گفت واشنگتن برای راضی کردن مسکو به همکاری در سوریه، از مواضع خود در ارتباط با اوکراین عقب‌نشینی نمی‌کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا که خواسته نامش فاش نشود، گفته است: «ما در تمام سطوح و به طول کامل روشن کرده‌ایم که قرار نیست بگوئیم "خوب بیائید اوکراین را با سوریه معامله کنیم". این‌ها دو موضوع کاملا مجزا با مسیرهای مشخص رو به جلو هستند.»

پیش از این برخی کارشناسان گفته‌اند که احتمال دارد واشنگتن برای آنکه مسکو را به همکاری در زمینه انتقال سیاسی در سوریه راضی کند، از فشارها بر روی در مسئله اوکراین، از جمله از طریق رفع برخی تحریم‌ها، بکاهد.

مقام آمریکایی که در آستانه سفر جان کری وزیر خارجه این کشور به مسکو در جمع خبرنگارا صحبت می‌کرد، گفت کری در دیدار با مقامات روس در مورد سرنوشت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه و همچنین روند یافت راهکار سیاسی برای پایان دادن به بحران، گفت‌وگو خواهد کرد.

سفر کری به مسکو در حالی صورت می‌گیرد که قرار است روز جمعه دور تازه گفت‌وگوهای بین‌المللی در ارتباط با سوریه، در شهر نیویورک برگزار شود. با این حال، آمریکا و روسیه اعلام کرده‌اند که این نشست باید زمانی برگزار شود که برخی موضوعات از جمله لیست گروه‌های تروریستی، مشخص شده باشد. همین امر موجب شده که برگزاری نشست در تاریخ مقرر، در ابهام باشد.

۱۳۹۴/۹/۲۴

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...