نسخه چاپی

حضور 3 میلیون مهاجر غیر رسمی در كشور

رییس انجمن حامی پناهندگان گفت: بین 1.5 تا 3 میلیون مهاجر غیر رسمی در كشور وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: رییس انجمن حامی پناهندگان گفت: بین 1.5 تا 3 میلیون مهاجر غیر رسمی در کشور وجود دارد.

اشرفی با حضور در نشستی که عصر دوشنبه به مناسبت روز جهانی حقوق بشر برگزار شده بود گفت: قبل از انقلاب افرادی که در کشور ما پناهنده می‌شدند تعدادشان بسیار کم بود و این جمعیت بعد از سال‌های 79 و تحولاتی که در کشورهای عراق و افغانستان رخ داد بسیار بیشتر شد، به طوری که شاهد حضور 4 میلیون پناهنده در کشور بوده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ بخش قابل توجهی از مردم عراق بعد از اتفاقات این کشور در ایران پناهنده شدند. همچنین با شاهد بودن اوضاع نابسامان افغانستان در حال حاضر نیز تعداد زیادی از مردم این کشور به ایران پناهنده می‌شوند که از جمله مشکلات کشور افغانستان،‌ ناامنی، فقر و بیکاری است که به نوعی امید به آینده را در مردم این کشور از بین برده است.

رییس انجمن حامی پناهندگان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ما با مهاجرت‌های غیر قانونی مردم افغانستان به کشورمان مواجه هستیم و در حال حاضر طبق آمار رسمی که مقامات مسئول ارائه داده‌اند جمعیتی قریب به یک میلیون از پناهندگان رسمی در کشور وجود دارند و بین 1.5 تا 3 میلیون مهاجران غیر رسمی در ایران زندگی می‌کنند.

اشرفی اظهار کرد: در رابطه با حقوق پناهندگان چالش های بسیاری وجود دارد. کنوانسیون مربوط به حقوق پناهندگان دارای 46 ماده اصلی است که به تمام زوایای زندگی پناهنده در کشور اشاره می کند که از جمله آن‌ها حق دسترسی به تحصیلات ابتدایی است که باید ضرورتا وجود داشته باشد اما متاسفانه این قضیه بعد از مصوبه هیات وزیران با مخاطره‌ای جدی روبرو شد.

وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در اردیبهشت سال جاری گفت: مقام معظم رهبری پیامی را مبنی بر حق آموزش تمام کودکان افغان ابلاغ کردند که باید بعد از پیام ایشان مشکلات مربوط به تحصیلات کودکان رفع می‌شد اما متاسفانه هیچ اتفاقی نیفتاد و بعد از این فرمان کمتر از 10 درصد کودکان افغان امکان دسترسی به آموزش رسمی را پیدا کردند.

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...