نسخه چاپی

حقیقت‌پور: باید از ایران معذرت‌خواهی كنند

نایب رئیس كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بسته شدن پرونده PMD در نشست امروز شورای حكام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفت: این سند نشان داد كه مجددا شورای حكام اعتراف كرد جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای انحرافی نداشته است.

به گزارش نما ، منصور حقیقت‌پور با تاکید بر اینکه در مساله هسته‌ای، مهم بسته‌شدن این پرونده بوده است، گفت: علی‌رغم ادعاها و اتهاماتی که در این سال‌ها داشته‌اند که جمهوری اسلامی ایران از مسیر صلح‌آمیز هسته‌ای منحرف شده اما سندی که به تصویب رسید نشان‌دهنده آن بود که پرونده جمهوری اسلامی ایران را سیاسی کرده بودند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر مجددا شورای حکام اعتراف کرد که جمهوری اسلامی ایران انحرافی در برنامه هسته‌ای‌اش نداشته و مسیری که طی کرده مسیر درستی بوده است.

نماینده مردم اردبیل در مجلس با اشاره به گزارش آمانو نیز اظهار کرد: آنچه در گزارش مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آمده بود، در واقع مربوط به یک حوزه تفکر است و آنها باید آنچه در این سال‌ها مطرح کرده‌اند را جبران کنند زیرا با این تفکر غلطشان ما را در شرایط تحریم قرار داده‌اند، بنابراین باید معذرت‌خواهی کنند.

این عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس خاطرنشان کرد: از این پس در بحث هسته‌ای، پرونده ما یک پرونده حقوقی است که چارچوب مشخصی دارد و 1+5 هم باید به دنبال لغو عملیاتی تحریم‌ها باشد و فاز اجرایی در برداشتن تحریم‌ها را آغاز کند که امیدواریم مقدمات لازم را فراهم کرده باشند تا شاهد اجرای دستورالعمل‌های 1+5 در لغو تحریم‌ها باشیم.

۱۳۹۴/۹/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...