نسخه چاپی

افزایش تهدید علیه مسلمانان كالیفرنیا

كثرت جستجوی عبارت "مسلمان را بكش" در میان كاربران "گوگل" در ایالت "كالیفورنیا"ی آمریكا باعث شد مسئولین محلی زنگ خطر افزایش تهدید علیه مسلمانان این ایالت را به صدا در آورند.

به گزارش نما به نقل از العالم، این عبارت در روزهای اخیر بیشترین جست و جو را درباره مسلمانان این ایالت داشته؛ موضوعی که می توان بر اساس آن افزایش جنایت های مبتنی بر نفرت از مسلمانان را پیش بینی نمود.

روزنامه "نیویورک تایمز" آمریکا در این باره نوشت: رابطه ای مستقیم میان جست و جو برای یافتن عبارت های ضد مسلمانان و جنایات مبتنی بر نفرت از اسلام وجود دارد.

روزنامه "ایندیپندنت" انگلستان هم به نقل از سوزان فلیک روانشناس دانشگاه پرینستون آورده است که با توجه به این جستجوها، می توان روند جنایت های مبتنی بر نفرت را در آینده پیش بینی نمود.

وی افزود: اگر شخصی بگوید من از آنان بدم می آید یا آنان از من بدشان می آید، در می یابیم که این احساسات نشانه پیش بینی رفتاری است که می تواند به واقعیت درآید، اگر اشخاصی در جستجوی عباراتی خاص درباره مسلمانان هستند، احتمال دارد این جستجو با جنایت مبتنی بر نفرت علیه مسلمانان مرتبط باشد.

این در حالی است که جنایات مبتنی بر نفرت که دارای انگیزه های دینی است، پس از حملات تروریستی پاریس به نحو فزاینده ای در لندن افزایش داشته است.

همچنین نظرسنجی انجام شده توسط روزنامه "تایمز" نشانه دهنده کاهش شدید حمایت مردمی از اسکان آوارگان مسلمان در انگلستان می باشد.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...