نسخه چاپی

حجت الاسلام خرسند با مرور ناكامی استكبار در مقطع دولت اصلاحات:

با ناامیدی در گورباچف‌سازی دنبال نفوذ هستند

عکس خبري -با نااميدي در گورباچف‌سازي دنبال نفوذ هستند

فرهنگ غرب فرهنگ خانمان‌براندازی است. غربی‌ها اگر در جایی نفوذ كنند، تمام ساختار آن جامعه را زیر و رو و فرهنگ خود را غالب می‌كنند.

امیر زینلی- 25 آذر سالگرد فروپاشی شوروی است. 15 سال در دوره‌ای که اصلاح طلبان سر کار بودند، مقام معظم رهبری با تأکید بر خطر پروژه نفوذ، در باره طرح گورباچف‌سازی در ایران هشدار دادند. به نظر می رسد این الگو در حال ترمیم برای تکرار است. در این خصوص نما با حجت الاسلام والمسلمین خرسند عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفتگو کرده است.

***

 مقام معظم رهبری از آن زمان نفوذ را هشدار دادند و این روزها باز هم هشدار می‌دهند. چه عواملی سبب شد پروژه گورباچف‌سازی از خاتمی در کشور ما ناموفق باشد؟

 در حرکت‌های انقلاب‌ها و حرکت‌های الهی و مقدس وقتی دشمن اصل آن نظام را نمی‌تواند دچار فروپاشی کند و از براندازی به صورت مستقیم و سخت و از طریق جنگ ناامید می‌شود، به نفوذ رو می‌آورد و می‌خواهد از راه نفوذ اهداف خود را به ثمر برساند. نفوذ هم از زوایای مختلف صورت می‌گیرد. نفوذ در فکر و اندیشه‌ها و تحلیل‌ها و نفوذ فرهنگی و اقتصادی و سیاسی و به‌ویژه در ساختار حکومت. در تاریخ اسلام هم که مطالعه می‌کنیم می‌بینیم تمام ضرباتی که وارد شده به خاطر نفوذ ساختار حکومت اسلامی بوده است. بنی‌امیه بهترین نمونه برای نفوذ در ساختار حکومت اسلامی بودند. کسانی که مطرود و مغضوب پیامبر(ص) بودند و در زمان پیامبر(ص) به حاشیه رانده شده بودند و بعد از ایشان با استفاده از مسائل قومیتی که با آنها نسبت فامیلی داشتند، در ساختار حکومت اسلامی نفوذ کردند و استانداری شهرهایی مثل شام، مصر و کوفه را به دست گرفتند و بعد مثل خوره به جان حکومت اسلامی افتادند و نفوذ اینها باعث خانه‌نشینی امیرالمؤمنین(ع)، شهادت ایشان و امام حسن مجتبی(ع) و به وجود آمدن حادثه‌ای همچون کربلا شد.
در باره انقلاب اسلامی هم همین‌طور است، یعنی دشمن امروز می‌خواهد از راه نفوذ در ساختار جمهوری اسلامی وارد شود و اینجاست که به‌ویژه در این مقطع زمانی مقام معظم رهبری این خطر را جدی تشخیص داده‌اند. در دوران اصلاحات به دنبال این بودند که پروژه‌ای را که در شوروی سابق اجرا کردند و یلتسین را آوردند و باعث شد نظام کمونیستی به خاطر نفوذ مهره‌های امریکایی و غربی از درون بپاشد، در دوران اصلاحات هم اینها می‌خواستند این کار را انجام بدهند، اما با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم در آن حرکتشان ناکام ماندند.
امروز هم از برخی از صحبت‌ها و موضع‌گیری‌ها و مسائلی که در جامعه ما می‌گذرد، مشخص است که دشمن از راه‌های گوناگون هم برای نفوذ در ساختار مراکزی مثل مجلس و مجلس خبرگان و دولت برنامه دارد و از لحاظ نفوذ فرهنگی امروز می‌بینیم اروپایی‌ها و غربی‌ها به بهانه برجام دارند اشتیاق زیادی از خودشان نشان می‌دهد که عادی نیست. اینها خیلی دلشان برای فایده رساندن به جمهوری اسلامی نسوخته است، گرچه کشور ایران بازار مستعدی برای آنهاست و می‌تواند برایشان درآمدهای فراوانی داشته باشد، ولی آنها بیشتر به دنبال نفوذ فرهنگی و تسلط سیاسی بر کشور ما هستند، نه اینکه به دنبال یک معامله پایاپای اقتصادی باشند. باید با این حجم سفرهای هیئت‌های سیاسی که دارند می‌آیند و تفاهم‌نامه‌هایی را امضا می‌کنند، گشایشی ایجاد می‌شد، ولی می‌بینیم هیچ گشایشی ایجاد نشده است. رکود اقتصادی در کشور ما هنوز هست و شاید بدتر از قبل از برجام هم شده است. این مسائل نشان می‌دهد آنها به دنبال نفوذشان هستند و همه ما باید مراقب باشیم.


چینی‌ها اعتراف کرده‌اند غرب در چین نفوذ زیادی کرده و سبک زندگی آنها را به‌کلی تغییر داده و از کمونیسم فقط یک اسم به‌جا مانده است و دیگر آن آرمان‌ها را وجود ندارد. به نظر می‌رسد چنین خوابی را برای ایران و اسلام هم دیده‌اند. به نظر شما علت موفقیت غرب در چین و در برابر کمونیسم و عدم موفقیتش در برابر اسلام چیست؟


 اولاً کمونیسم یک مکتب الهی نیست و نفوذش هم به خاطر قدرت نظامی و اقتصادی بوده، اما اسلام یک دین الهی و یک مکتب الهام‌بخش است و با یکدیگر قابل قیاس نیستند، لذا مقام معظم رهبری در دوره اصلاحات فرمودند نه رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور شوروی است و نه اسلام کمونیسم است. الان هم همین است. آنها فکر می‌کنند روش‌هایی که در باره چین و شوروی جواب داده است، در باره ایران و اسلام هم جواب می‌دهد. کاملاً اشتباه می‌کنند، اما در عین حال غفلت هم چیز درستی نیست و دشمن هم بیکار ننشسته و قطعاً دنبال راه‌های نفوذ در ساختارهای کشور ماست. یک راهش تغییر افکار و ذائقه‌هاست و یا ترویج بی‌بند و باری و تجملات. فرهنگ غرب مخرب است و اقتصاد غرب به هر جا که می‌رود، فرهنگش را هم با خودش می‌برد. این‌طور نیست که فکر کنیم آنها اقتصاد را بدون فرهنگ برای ما صادر می‌کنند. آنها می‌خواهند ابتدا با صدور فرهنگشان وابستگی ایجاد کنند و بعد اقتصادشان را به ما بدهند، لذا به دنبال راه‌های نفوذ در ساختار جمهوری اسلامی ایران هستند که یکی از آن راه‌ها نفوذ در اندیشه‌ها و مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی نظام جمهوری اسلامی است که بدترین نوع نفوذ محسوب می‌شود.
متأسفانه در سال‌های گذشته هم شاهد این نفوذها بوده‌ایم. در ساختار دولت موقت و یا کسانی مثل بنی‌صدر و یا انتخابات مجلس ششم که توانستند نفوذ کنند و مهره‌هایی را به مجلس ششم بفرستند که عده‌ای از آنها امروز در شبکه‌های تلویزیونی آنها و در طیف براندازها دارند برای آنها خوراک تهیه می‌کنند یا کسانی که از گذشته و از انقلابی بودن خودشان نادم و پشیمان هستند.
در هر حال دشمن به دنبال آن است که افکار و نگرش‌ها را تغییر بدهد و اگر در این کار موفق شود، می‌تواند در تغییر و تحول در ساختارهای بنیادین هم موفق شود.


از آنجا که دشمن به دنبال تغییر ساختار و سبک زندگی است، به نظر شما باید روی چه جنبه‌هایی بیشتر مراقبت کنیم تا این اتفاق نیفتد؟

باید روی اصالت‌های دینی، فرهنگی، ملی و ادبی خودمان پافشاری کنیم و راه‌های نفوذ دشمن را خوب بشناسیم، روشنگری و آن راه‌ها را مسدود کنیم. فرهنگ غرب فرهنگ خانمان‌براندازی است. غربی‌ها اگر در جایی نفوذ کنند، تمام ساختار آن جامعه را زیر و رو و فرهنگ خود را غالب می‌کنند. سبک زندگی شامل آداب معاشرت، اخلاقیات، بی‌توجهی به دین و ترویج فساد و بی‌بند و باری، سبک پوشش، تغذیه و... همگی در معرض تهاجم دشمن هستند و اگر بتوانند از این رخنه‌ها وارد شوند، قطعاً در جاهای دیگر هم می‌توانند نفوذ یابند. لذا چند سال پیش مقام معظم رهبری روی سبک زیبای اسلامی ـ ایرانی زندگی تکیه کردند که جا دارد کارشناسان و رسانه‌های ما روی این مسائل کار کنند، چون اگر آنها موفق شوند سبک نگرش و زندگی ما را تغییر بدهند، در زمینه‌های دیگر هم موفق می‌شوند. اگر در اینجا بتوانیم ایستادگی کنیم، ان‌شاءالله می‌توانیم جلوی نفوذ آنها را در زمینه‌های دیگر بگیریم.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...