نسخه چاپی

رویترز:

اتحادیه اروپا تحریم‌ها علیه روسیه را به مدت ۶ ماه دیگه تمدید می‌كند

دیپلمات‌های آگاه تاكید كردند كه اتحادیه اروپا قصد دارد در نشست روز جمعه خود تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه را به مدت شش ماه دیگر تمدید كند.

به گزارش نما به نقل از رویترز، در حالی که متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا خواستار مذاکره در خصوص وضعیت تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه با سایر رهبران اروپایی شده است، دیپلمات‌های آگاه تصریح کردند که احتمالا تحریم‌های ضد روسی به مدت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد.

دولت ایتالیا به طور غیر منتظره از هفته گذشته تاکنون خواستار مطرح شدن تمدید تحریم‌ها علیه روسیه شده است. رهبران اروپایی در نشست نوامبر، با تمدید تحریم‌ها علیه روسیه موافقت کرده بودند. اتحادیه اروپا به بهانه اقدام روسیه در الحاق شبه جزیره کریمه به خاک خود و بحران شرق اوکراین، تحریم‌های اقتصادی و تجاری زیادی را علیه مسکو اعمال کرده است.

رنتسی در مصاحبه با شبکه تلویزیونی " رای" تاکید کرد: ما از متحدانمان خواهیم پرسید که تحریم‌ها چگونه به پیش می‌رود بنابر این ما هیچ اقدامی را به صورت خودکار انجام نخواهیم داد. ما مساله تحریم‌های روسیه را در نشست بروکسل مطرح خواهیم کرد.

دونالد تاسک رئیس شورای اروپا نیز که ریاست نشست دو روزه بروکسل را بر عهده خواهد داشت، در دعوتنامه خود برای رهبران اروپایی تاکید کرده است که از فرستادگان اروپایی خواهد خواست تا روز جمعه در خصوص تحریمهای روسیه تصمیم گیری کنند.

ایتالیا به طور غیر منتظره‌ای خواستار مذاکرات بیشتر در خصوص تحریم‌های روسیه شده است. ایتالیا که بزرگترین وارد کننده گاز روسیه در اروپا به شمار می‌رود، اعلام کرده است که برای تمدید تحریم‌ها علیه روسیه مشکلی وجود ندارد ولی نمی‌تواند بدون مذاکره با تمدید تحریم‌ها موافقت کند.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...