نسخه چاپی

50 روستای مهاباد همچنان در محاصره برف

رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد گفت: تلاش ها برای بازگشایی راه های 50 روستای در محاصره برف همچنان ادامه دارد.

به گزارش نما به نقل از خسرو مصطفوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با وجود بارش سنگین برف در این شهرستان با تلاش ماموران راهداری راه ارتباطی 40 روستا بازگشایی شده و راه 50 روستای دیگر در بخش منگور شرقی همچنان بسته است.
وی اضافه کرد: تمامی راه های اصلی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد ولی راه های روستایی این 50 روستا که بیشتر در نواحی کوهستانی مسیر سردشت قرار دارند، بسته است.
وی ارتفاع برف در مسیرهای اصلی را 30 تا 35 سانتیمتر و در ارتفاعات این شهرستان و مناطق روستایی را 50 سانتیمتر تا یک متر اعلام کرد.
رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد افزود: 33 دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین شامل گریدر، لودر، بولدزر و کمپرسی عملیات برفروبی و نمک پاشی راه های روستایی این شهرستان را از روز گذشته آغاز کرده و پیش بینی می شود تا فردا بیشتر محورهای روستایی باز شود.
مصطفوی اضافه کرد: تردد در گردنه های برفگیر 'زمزیران' و 'جواله رشان' در مسیر سردشت و 'قره بولاغ' در مسیر بوکان نیز به کندی در جریان بوده و رانندگانی که قصد تردد در این مسیرها را دارند، باید از زنجیر چرخ استفاده کنند.
رئیس اداره راه و شهرسازی مهاباد از رانندگانی که قصد تردد در این مسیرهای ارتباطی را دارند خواست با رعایت اصول ایمنی و تهیه سوخت اضافی سفر کرده و وسایل گرمایشی و تجهیزات لازم به همراه داشته باشند.
مصطفوی همچنین از رانندگان خواست از تردد غیرضروری در جاده های برفگیر خودداری کرده یا در صورت امکان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.
بارش برف که از یکشنبه شب در این شهرستان آغاز شده، بیشتر شهرها و روستاهای جنوب آذربایجان غربی را سفیدپوش کرده است.
امروز به علت بسته بودن راه های روستایی، مدارس روستایی این شهرستان نیز تعطیل اعلام شد.
از جمعیت 215 هزار نفری مهاباد 148 هزار نفر در مناطق شهری و 67 هزار نفر در مناطق روستایی این شهرستان ساکن هستند.
شهرستان مهاباد با 198 روستا در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...