نسخه چاپی

مهدی طارمی در گفتگو با نما:

پست اصلی من مهاجم نوك است/ كیروش میداند از بازیكنان چه میخواهد

عکس خبري -پست اصلي من مهاجم نوک است/ کيروش ميداند از بازيکنان چه ميخواهد/ انتقادات در پرسپوليس بيشتر از ساير تيمهاست

همه فكر میكنند من در تیم ملی مهاجم نوك هستم، اما كی روش اصلاً مرا مهاجم نوك بازی نمیدهد. مهم این است كه كیروش بخواهد من كجا بازی كنم، چرا كه او مربی است و حرف نهایی را سرمربی تیم میزند.

در روزهایی که یکی از بزرگترین دغدغههای کارشناسان و علاقمندان خالی شدن فوتبال ایران از ستارهها است مهدی طارمی یکی از معدود ستارههای درخشان این عرصه است. او طی دو سال که از حضورش در پرسپولیس میگذرد توانسته با سرعتی خیره کننده پلههای ترقی و ردههای موفقیت را بپیماید و از بازیکن جوان و نیمکت نشین به مهاجم فیکس تیم پرسپولیس و تیم ملی و آقای گل رقابتهای لیگ برتر امسال تبدیل شود، با مهدی طارمی همکلام شدیم و درباره این روزهای او و تیم ملی فوتبال سوالاتی را پرسیدیم.

 در تیم ملی به عنوان مهاجم نوک جا افتاده ای و توانستی برای خود جایی دست و پا کنی؟

موضوعی که باید بگویم این است که همه فکر میکنند من در تیم ملی مهاجم نوک هستم، اما کی روش اصلاً مرا مهاجم نوک بازی نمیدهد. من در تیم ملی یا چپ بازی میکنم یا راست، یا اگر شرایط مهیا باشد، من پشت مهاجم بازی میکنم که البته کم پیش آمده است. پست اصلی من مهاجم نوک است، اما چپ و راست هم بازی میکنم و مهم این است که کیروش بخواهد من کجا بازی کنم، چرا که او مربی است و حرف نهایی را سرمربی تیم میزند.

هدفت در تیم ملی چیست؟

صد درصد تمام تلاشم را میکنم که به اهدافم برسم، چرا که هر کسی در زندگیاش هدفی دارد. اگر در تیم ملی بازی میکنم هدفم این است که رکورد علی دایی را بشکنم تا بتوانم پیشرفت کنم. البته شکستن رکورد علی دایی واقعاً سخت است و شاید نتوانم این کار را انجام دهم، اما هدف من این است که این رکورد را بشکنم و باید ببینم که میتوانم این کار را انجام دهم یا نه.


کی روش منتقدان زیادی در ایران دارد و این کمی کار را برای او سخت می کند، تو او را قبول داری؟

 کسی نمیتواند بگوید کیروش خوب نیست و به نظرم در ایران کسی در حدی نیست که بگوید کیروش بد است. اگر او بد بود، او سالها مربی منچستر و سرمربی رئال مادرید و تیم ملی پرتغال نبود. رئال کهکشانی با زیدان، فیگو، رونالدو، کارلوس، کاسیاس و... زیر نظر کیروش کار میکردند و او حتماً مربی بسیار خوبی است که در آن رئال مادرید کار کرده است. از زمانی که من با کیروش کار میکنم او را مربی خوبی دیدم و مطمئن هستم بعد از این همه سال به خوبی نقاط ضعف و قوت بازیکنان ایرانی را میداند. او یک روانشناس خوب است و میداند که باید با کدام بازیکن صحبت کند. کیروش میداند که از بازیکنان چه میخواهد.
 
 با همه این اوضاع تیم ملی با کی روش به جام جهانی می رود؟
 در همین مدت کمی که در تیم ملی هستم، چیزهای بسیار زیادی از سرمربی تیم ملی یاد گرفتم و فکر میکنم اگر قرار باشد کسی تیم ملی ایران را به جام جهانی ببرد آن فرد فقط کیروش است. فکر میکنم اگر در کادر فنی تیم ملی تغییراتی صورت بگیرد، کار ما سخت خواهد شد.

 اما منتقدان او می گویند او اما و اگرهای زیادی در کار خود دارد؟
 کیروش برای موفقیت نیاز به ابزارهایی دارد و این حق طبیعی اوست. در چمنی که تمرین میکنیم، اگر باران ببارد دیگر نمیتوان روی آن تمرین کرد. به هر حال کیروش هم برنامههای تاکتیکی دارد و نمیتواند تیمش را در چمن خراب تمرین دهد. ما فوتبال روی زمین انجام میدهیم و این مسئله نیازمند چمن خوب است.
انتظارات از مهدی طارمی بالارفته، هواداران پرسپولیس و تیم ملی انتظار دارند همه موقعیت ها را گل کنی این کارت را سخت نمی کند؟
اینکه انتظارات از من بالا برود، برای من خوشحالکننده است، چرا که باعث پیشرفت من در فوتبال خواهد شد. باید آنقدر تلاش کنم تا انتظارات هواداران پرسپولیس و حتی تیم ملی را برآورده کنم. ازطرفی در هر کاری انتقاد وجود دارد، البته انتقادات در پرسپولیس بیشتر از سایر تیمهاست، اما من از این انتقادها درس میگیرم تا در بازیهای بعدی اتفاقات را جبران کنم.

 به لژیونر شدن هم فکر می کنی؟
همه آرزوی یک فوتبالیست در ایران این است که به اروپا برود. در ابتدای صحبتهایم هم گفتم که هدفهای زیادی دارم. یکی از اهدافم این است که امسال آنقدر در لیگ خوب کار کنم تا بتوانم در آخر فصل به یک لیگ اروپایی خوب بروم.
 
یعنی فقط دوست داری در اروپا بازی کنی و اگر پیشنهادی از حوزه خلیج فارس داشته باشی از ایران نمی روی؟

شاید تا سال گذشته به لیگهای قطر یا چین قانع میشدم، اما الآن دیگر فقط دوست دارم به اروپا بروم. دوست دارم اگر شرایطی فراهم بود، در لیگ انگلستان فوتبال بازی کنم هر چند میدانم راه بسیار مشکلی خواهم داشت تا به آنجا برسم.


۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...