نسخه چاپی

جزئیات حمله جدید پلیس نیجریه به شیعیان

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در كانو اعلام كرد كه نیروهای ویژه پلیس بار دیگر با حمله به معترضانی كه خواهان آزادی شیخ زكزاكی بودند، تعدادی از آن‌ها را شهید و مجروح كردند.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، «ابراهیم موسی»، سخنگو و رئیس بخش رسانه‌ای جنبش اسلامی نیجریه در کانو با اشاره به حوادث چند روز اخیر در شهر زاریا و کشتار شیعیان این شهر به دست ارتش نیجریه گفت: واحدهای ویژه پلیس نیجریه با حمله به راه‌پیمایی مسالمت‌آمیز اعضای جنبش اسلامی نیجریه در ایالت کادونا و تیراندازی به سوی آن‌ها 3 تن را کشته و تعداد زیادی را مجروح کردند.

موسی در ادامه گفت: طبق معمول این تظاهرات که از سوی برادران مسلمان ما هدایت می‌شد، از منطقه «لاین کوسای» در ناحیه «تادون وادو» کادونا به صورت مسالمت‌آمیز آغاز شد، با این حال زمانی که به منطقه «تادون نوپوا» در نزدیکی جاده «انوگو» رسیدند، سرنشینان 5 خودروی وابسته به واحدهای ویژه پلیس به سوی تظاهرکنندگان تیراندازی کردند.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه در کانو اعلام کرد که هدف اصلی معترضان و شعارهای آن‌ها «آزاد کردن شیخ زکزاکی» و «بس است دیگر، بس است» بود. اما این حرکت اعتراضی بر اثر تیراندازی‌های بی‌هدف پلیس متفرق شد. با این حال 9 خوردوی پلیس به سوی «تادون وادا» حرکت کردند، جایی که مرکز اسلامی برادران مسلمان ما مستقر است - و در ادامه اقدامات اخیر ارتش در حمله به زاریا - در آنجا اقدام به تیراندازی کردند.

وی اظهار داشت که براساس گزارش‌های رسیده به ما، در آنجا نیز تعداد بسیاری کشته و یا مجروح شدند. البته تظاهرات مشابهی نیز در شهرهای بائوچی، کانو و گوئاسو برگزار شد که تمامی آن‌ها به صورت مسالمت‌آمیز پایان یافتند، زیرا پلیس دستوری برای شلیک به سوی تظاهرکنندگان دریافت نکرده بود.

موسی در پایان عنوان کرد که در این شرایط این سئوال پیش می‌آید که چه کسانی مسئول ایجاد آشوب در کادونا از طریق حملات بی‌رحمانه به مردم عادی و غیرمسلح هستند.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...