نسخه چاپی

ارتش تركیه با مجوز به كدام كشور عربی می رود؟

سفیر تركیه در قطر، اعلام كرد كه كشورش در چارچوب توافق دفاعی با هدف كمك به هر دو كشور و به منظور مقابله با "دشمنان مشترك"، یك پایگاه نظامی در قطر ایجاد خواهد كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، " احمد دیمیروک" سفیر ترکیه درقطر در گفتگو با خبرگزاری رویترزگفت: سه هزار نظامی از نیروهای زمینی ترکیه علاوه بر یگانهای هوایی و دریایی و مربیان نظامی و نیروهای عملیات ویژه، در پایگاه مستقر خواهند شد؛ این پایگاه نخستین پایگاه نظامی ترکیه در خاورمیانه است.

وی افزود: این پایگاه "چندمنظوره" است؛ اما اساسا مقری برای آموزشهای مشترک خواهد بود. قطر هم ایجاد یک پایگاه در ترکیه را بررسی می کند.

دیمیروک خاطرنشان کرد که آنکارا و دوحه با مشکلات مشترک روبرو هستند و هر دو به شدت نگران تحولات منطقه و سیاستهای مبهم کشورهای دیگرهستیم... همکاری ما با یکدیگر در این زمان حساس در خاورمیانه بسیار مهم است.

سفیر ترکیه در قطر بیان کرد که در زمان حاضر 100 نظامی ترک برای آموزش ارتش قطر، در این کشور حضور دارند.

دیمیروک بدون اشاره به زمان شروع و پایان فعالیت های فنی ساخت پایگاه در قطر، تصریح کرد که ما امروز ائتلاف جدیدی ایجاد نمی کنیم بلکه روابط تاریخی و برادرانه خود را بار دیگر تقویت میکنیم که به نظر می رسد این سخن به امپراطوری عثمانی اشاره دارد که قبل از فروپاشی در سال 1920، اغلب کشورهای عربی را دربرگرفته بود.

مقام های قطری تاکنون در باره اجازه کشورشان به ترکیه برای ایجاد پایگاه نظامی اظهار نظر نکرده اند.

یادآور می شود قطر میزبان بزرگترین پایگاه هوایی امریکا در خاورمیانه موسوم به "العدید" است که حدود ده هزار نظامی امریکایی در آن مستقر هستند.

۱۳۹۴/۹/۲۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...