نسخه چاپی

آثار مطهری الهام‌بخش یك مسیحی+تصاویر

فرهنگسرای خاوران در ویژه‌برنامه رمضانی «بر آستان جانان» میزبان دو مستبصر بود كه یكی از آیین مسیحیت به دین اسلام گرویده و دیگری مذهبی وهابی داشته و اینك شیعه شده است.


به گزارش نما، ویژه‌برنامه رمضانی «بر آستان جانان» که در منطقه 15 پایتخت به میزبانی فرهنگسرای خاوران برگزار می‌شود، تا هفدهم ماه مبارک رمضان هر شب لحظات خوش و توام با معنویتی را برای ساکنین جنوب شرقی تهران فراهم می‌کند.

گزارش فارس از یکی از شب‌های این برنامه معنوی در ادامه می‌‌آید.

قرائت قرآن کریم و بیان ترجمه آیات برای حضار، فضای فرهنگسرا را برای آغاز سخنرانی مذهبی حجت‌الاسلام صنیعی آماده می‌کند. این روحانی در جمع مردم درباره «ادب» نکاتی را بیان می‌کند: ما دو نوع ادب داریم؛ اول «ادب مع الناس» یعنی ادبی که فقط به خاطر اینکه مردم می‌بینند و یا ممکن است متوجه شوند رعایت می‌کنیم و دوم «ادب مع الله» که چون خداوند متعال همیشه حاضر و ناظر است آن را رعایت کرده و در مقابل خداوند احساس شرم حضور می‌کنیم.

سخنران مذهبی مراسم توصیه‌ای را که آیت‌الله شاه‌آبادی استاد اخلاق امام خمینی(ره) برای ایشان در خصوص ادب داشته‌اند را برای مستمعین این گونه تشریح کرد: ایشان گفته‌اند برای اینکه ادب داشته باشید موسیقی حرام گوش ندهید، دروغ نگویید و مشارطه کنید، یعنی با خود شرط ببندید یا به خود قول بدهید که کاری را انجام دهید یا ترک کنید.

2.jpg


 از راست: محمدجواد اجود سریلانکایی و خلیل زوالیوس آرژانتینی

 مستبصرین در جمع مردم از رایحه اسلام ناب محمدی(ص) می‌گویند

مهم‌ترین و بهترین بخش مراسم فرهنگسرای خاوران مربوط به حضور دو تن از مستبصرین (مشرف‌شدگان به اسلام و مذهب تشیع) بود که با حضور خود مراسم را معنوی تر و زیباتر کردند.

«آگوستین زوالیوس» سی و سه ساله و اهل آرژانتین است که قبلا کاتولیک بوده است. وی 5 سال پیش و پس از اسلام آوردن نام زیبای «خلیل» را برای خود بر می‌گزیند. خلیل در آرژانتین لیسانس هنر و انسانشناسی گرفته و اکنون دو سال است در قم زندگی می‌کند و تسلط خوبی روی زبان فارسی دارد.





3.jpg

 خلیل در خصوص نحوه مسلمان شدنش، خطاب به مردم می‌گوید: یکی از دوستانم پنج سال پیش از من شیعه شده بود و از آنجایی که من او را قبل از مسلمان شدنش نیز به خوبی می شناختم تغییر شخصیت، رفتار و نگرشش در من تاثیر بسیاری گذاشت و تصمیم گرفتم در مورد علت تحول دوستم تحقیق جامعی انجام دهم.

این تازه مسلمان با راهنمایی دوستش به مسجدی می رود که متولی آن شخصی است که در ایران درس خوانده، وی کتاب هایی را به خلیل معرفی می کند که شامل کتاب های عرفانی و در ضمن کتاب های استاد شهید مرتضی مطهری بوده است.

خلیل با تحقیق بسیار و خواندن آن کتاب‌ها و به ویژه تحت تاثیر کتاب‌های آیت‌الله شهید مطهری با عنایت حق‌تعالی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع می‌گرود.

خلیل معتقد است دین اسلام کامل ترین دین است و برای همه زمان‌ها، شرایط و مسائل راه حل و جواب دارد. قرآن کتاب آسمانی مسلمانان دارای هیچ تحریفی نیست و می‌توان با ژرف‌نگری در آن به مسائل پاسخ داد.

خلیل در مورد فضای حاکم بر آرژانتین در مورد اسلام و ایران می گوید: چون رسانه‌های آرژانتینی تحت سلطه صهیونیسم جهانی است، متتاسفانه ایران هراسی و اسلام‌هراسی گسترده ای بر آرژانتین حاکم شده است.





4.jpg

مستبصر جوان دیگری که در مراسم حاضر می‌شود و با معرفی خود شگفتی را بر چهره حاضران می‌نشاند؛ «محمد جواد اجود» از کشور سریلانکاست.

محمد جواد پیش از گرویدن به تشیع، وهابی بوده است!

محمد جواد هفت سال پیش و با تحقیق و تفحص بسیار به آیین شریف تشیع روی آورده است. او که در یک مجله وهابی ضد تشیع ویراستار مقالات بوده و مطالب بسیاری علیه تشیع خوانده است با نوری که با عنایت الهی بر دلش افتاده است تصمیم می‌گیرد در مورد تشیع از منابع غیر وهابی تحقیق کند و پایان این تحقیق حضور او در جمع شیعیان علی(ع) و محبان اهل بیت(ع) است.

محمد جواد برای گرویدن به تشیع مسیر خطرناک و سختی را در پیش داشته است زیرا خانواده وی و اطرافیانش وهابی هستند، اما با توفیق الهی او موفق به این کار شده است.

اجود هفت سال است در ایران زندگی می‌کند. وی لیسانس علوم قرآنی گرفته و به فارسی مسلط است. همسر محمد جواد نیز از که مذهب شافعی به تشیع گرویده است به همراه دختر یک ساله‌شان در این مراسم شرکت دارد.

محمد جواد در پاسخ به این سؤال که آیا پیشنهاد جدیدی از سوی وهابیان داشته است یا نه می‌گوید: عوامل وهابی خیلی تلاش دارند تا مرا به آیین خودشان برگردانند و حتی پیشنهادهای مالی زیاد و ادامه تحصیل در عربستان و زندگی در رفاه را به من داده‌اند؛ ولی خدا را شاکرم که شیعه هستم و قصد دارم دو سال آینده را برای تبلیغ تشیع به سریلانکا بروم.

مراسم با اجرای ترانه‌هایی از سهیل کرمی ادامه می‌یابد و بخش‌های متنوع و شادی مانند اجرای مسابقات مختلف، تقلید صدا و اجرای بسیار زیبای عمو بابک که کودکان و البته بزرگسالان را نیز چنان به‌ وجد می‌آورد که فضای سالن را غریو شادی پر می‌کند.

در کنار این مراسم، غرفه‌های بسیاری نیز توسط برگزار کنندگان برای حاضران در فرهنگسرا در نظر گرفته شده است که سرگرمی و آموزش از جمله اهداف برپایی آن هاست.

در کنار غرفه های فرهنگی و هنری دو غرفه ویژه نیز وجود دارد که یکی به شیر خوارگاه حضرت رقیه(س) تعلق دارد و دیگری برای کمک به ایتام برپا شده است. این غرفه‌ها فضای مناسبی را برای روزه‌داران خیّر فراهم کرده است که از سنت بسیار پسندیده احسان و کمک به همنوع در ماه مبارک رمضان عقب نمانند.

فرهنگسرای خاوران در خیابان خاوران، بعد از ترمینال خاوران، نرسیده به سه راه هاشم‌آباد طی هفده شب ماه مبارک رمضان میزبان شهروندان جنوب شرق پایتخت است.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...