نسخه چاپی

اولین داوطلب انتخابات خبرگان ثبت نام كرد

عکس خبري -اولين داوطلب انتخابات خبرگان ثبت نام كرد

آیت‌الله عباس كعبی نماینده فعلی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برای انتخابات پنجمین دوره این مجلس نیز ثبت‌نام كرد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: آیت‌الله عباس کعبی نماینده فعلی مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری برای انتخابات پنجمین دوره این مجلس نیز ثبت‌نام کرد.

آیت‌الله عباس کعبی در حاشیه ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری که در ساعات ابتدایی روز، 26 آذرماه در فرمانداری اهواز انجام شد در جمع خبرنگاران با بیان این‌که «مجلس خبرگان رهبری پیوند مردم و نظام اسلامی است»، اظهار کرد: مجلس خبرگان محل تجمع مجتهدین با نفوذ علوم دینی و منتخب مردم و برخوردار از تقوا و دارای بینش سیاسی، اجتماعی و مسلط بر اوضاع داخلی و بین‌المللی است که نقش ویژه‌ای در تداوم، صیانت و تعیین رهبری دارند.

وی افزود: این مجلس تضمین‌کننده مسئولیت و ماموریت نظام است؛ مبنای قدرت در اسلام الهی است اما ساخت قدرت مردمی است که از طریق انتخابات و اتکا بر آرای عمومی مردم، ساختار قدرت ایجاد می‌شود. مجلس خبرگان رهبری یکی از ساخت‌های قدرت در سطح کلان نظام اسلامی است.

اولین داوطلب انتخابات خبرگان ثبت نام کرد

وی گفت: اظهار نظر در مجلس خبرگان و هر تصمیمی در آن کارشناسی است؛ مجلس خبرگان به دلیل آنکه قدرت اجرایی و قانون‌گذاری ندارد جناحی و حزبی نیست؛ اصولا اعضای مجلس خبرگان در خصوص اوضاع داخلی و بین‌المللی دیدگاه متفاوت داشته باشند و سلایق گوناگون در مجلس خبرگان وجود داشته باشند اما هر تصمیمی در آن بر مبنای کارشناسی است.

این کاندیدای پنجمین دوره مجلس خبرگان ادامه‌داد: کسانی که فکر می‌کنند مجلس خبرگان باید در حد خواسته‌های جناح‌ها و اهداف تنزل پیدا کند، جایگاه مجلس خبرگان را نمی‌شناسند. ولایت فقهی و رهبری جناحی نیست؛ بنابراین مجلس خبرگان که تداوم رهبری است نمی‌تواند جناحی باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به نقش و جایگاه مجلس خبرگان در کشور، خاطرنشان‌کرد: مجلس خبرگان دارای کیمیسون‌های مختلفی است که در زمینه‌های مختلف تحقیقات و بررسی‌ها انجام می‌شود. همچنین طبق تحقیقات علمی مجلس خبرگان وجود دارد که از طریق آن راهبردهای مهم نظام به عنوان مشاوره ارایه می‌شود. مجلس خبرگان نقاط نظر خود را به رهبری منعکس می‌کند.

وی ادامه‌داد: یکی از زمینه‌های فعالیت‌های مجلس خبرگان علاوه بر پروژه‌های راهبردی نظام، در حوزه استان‌هاست که در جهت تحقق سیاست‌های کلان نظام اسلامی در استان‌ها نظارت و اشراف کلان دارد و اشراف علمایی است. هدایت مردم، حمایت از آن‌ها و نظارت از نظام از ویژگی‌های مجلس خبرگان است، مجلس خبرگان مجلس بسیاری تاثیرگذاری است.
B

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...