نسخه چاپی

علم الهدی: حجاب مسئله‌ای اعتقادی است

امام جمعه مشهد در جمع بسیجیان دستگاه قضا گفت: وقتی ما در كشور خطر تهاجم دشمنان و خطر نفوذ را پیش رو داریم باید بیش از پیش به رشد و بالندگی تفكر بسیجی اقدام كنیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، آیت‌الله علم‌الهدی امام جمعه مشهد ظهر امروز در دیدار با فرماندهان مراکز مقاومت بسیج سراسر کشور قوه قضائیه گفت: بسیج در همه اقشار مختلف وجود دارد اما اینکه در دستگاه قضایی باشد نوع دیگری از بسیج است که همانا بسیج نخبگان باید آن را نامید.

وی افزود: مصداق بسیج نخبگان از این جهت برای شما بسیجیان دستگاه قضایی زیبنده است چرا که هم به سلاح علم حقوق مسلح‌ هستید و هم در ابعاد فقه درایت دارید.

وی به آیاتی از سوره صف اشاره کرد و گفت: در این آیات خداوند در میان مومنان و کسانی که ایمان آورده‌اند دو نوع انسان محبوب و مغضوب معرفی می‌کند و نکته جالب اینجاست که انسان مغضوب در این آیات کمال غضب خدا را نسبت به خود دارد.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: از نگاه خداوند متعال، انسان مغضوبی که در این آیات مورد اشاره قرار گرفته است انسانی است که خود را به رنگ گروهی در می‌آورد و شعار گروهی را می‌دهد اما آنجا که باید به آن رنگ و شعار عمل کند، عمل نمی‌کند.

وی تصریح کرد: در مقابل این جریان انسان محبوب انسانی است که به هر آنچه که می‌گوید عمل می‌کند و فرامین خداوند متعال را فراموش نکرده است.

امام جمعه مشهد تصریح کرد: وقتی ما در کشور خطر تهاجم دشمنان را داریم وقتی خطر نفوذ را پیش رو داریم باید بیش از پیش به رشد و بالندگی تفکر بسیجی اقدام کنیم زیرا این تفکر براساس گفته حق‌تعالی تفکری است که مانند یک سازه سربی اقدام کرده و در برابر هجمه‌های دشمنان از پا نمی‌نشیند.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنان خود به سخنانی از پیامبر عظیم‌الشأن اسلام(ص) اشاره کرد و گفت: پیامبر در مواجهه با برخی از مسلمانان گفتند که من فتنه را در بیرون جامعه دینی نمی‌بینم بلکه فتنه را در لابلای خانه خود شما می‌بینم.

علم‌الهدی گفت: هیچ وقت اسلام از تهاجمات بیرونی ضربه نخورده است و آسیب ندیده است و هر آنچه آسیب وارد شده از جریانات درون جامعه اسلامی بوده است.

وی گفت: امروز دشمن فهمیده است که باید برای ضربه زدن به جامعه اسلامی از درون، این جامعه را نسبت به اعتقادات دینی و مذهبی سست کند و در این شرایط است که دیگر جامعه نسبت به اعتقادات و رنگ و بوی دین بی‌تفاوت می‌شود.

نماینده مردم مشهد در مجلس خبرگان رهبری گفت: ما وقتی نسبت به مبارزه با بی‌حجابی حرف می‌زنیم عده‌ای می‌گویند «آیا واقعاً مشکل ما 2 تار موی بیرون مانده یک خانم است؟ بروید با دزدی‌ها و فقر مبارزه کنید.» حال آنکه دزدی مسئله‌ای فردی است که باید با آن برخورد شود اما مسئله حجاب مسئله‌ای اعتقادی است که بر همه یک جامعه اثر منفی می‌گذارد.

آیت‌الله علم‌الهدی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت و نقش دستگاه قضایی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: همه ما دیدیم که چگونه در جریان فتنه 88 پس از آنکه رهبری اقدام به بصیرت افزایی کرده و درباره ابعاد فتنه روشنگری کردند، این قوه قضائیه بود که به میدان عمل آمد و طومار فتنه‌گران را در هم پیچید و گریبان فتنه‌گران را گرفت.

وی گفت: فارغ از مسئولیت‌هایی نظیر گسترش و توسعه عدالت و همچنین اقامه عدل در جامعه اسلامی، قوه قضائیه می‌تواند در شئون بسیار بیشتری از موضوعات و مسائل جامعه وارد شده و سامان دهد.

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...