نسخه چاپی

جزئیات دفن جنازه‌های قربانیان كشتار زاریا

براساس گفته كمیسیون حقوق بشر اسلامی، جنازه های شهدای فاجعه حمله ارتش نیجربه به شیعیان، در گورهای دسته جمعی دفن شد.

به گزارش نما به نقل از ابنا، کمیسیون حقوق بشر اسلامی، اطلاعات جدیدی را در خصوص کشتار شیعیان نیجریه منتشر کرد.

براساس اطلاعات این کمیسیون، جنازه های شهدای فاجعه حمله ارتش نیجربه به شیعیان، در گورهای دسته جمعی دفن شد.

نیروهای ارتش نیجریه برای پنهان کردن ابعاد جنایت خود، جنازه ها را به صورت پنهانی دفن کردند، جنازه هایی که بسیاری از آنها به دلیل سوزانده شدن، خاکستر شده بود.

رئیس کمیسیون سازمان حقوق بشر اسلامی در خصوص حادثه کشتار شیعیان نیجریه گفت: این حادثه دلخراش به دست نیروهای ارتش نیجریه رخ داد و ما در صورت لزوم کیفرخواستی را برای محکوم کردن حکومت نیجریه به دلیل نقشش در ارتکاب این این جنایت به دادگاه های بین الملی ارائه خواهیم داد.

«مسعود شجری» ادامه داد: نهادهای بین المللی نمی تواند چنین جنایت هایی را ببییند و هیچ اقدامی را انجام ندهند و سکوت کنند. واکنش نشان ندادن به این جنایت باعث ادامه چنین وضعیتی در نیجریه خواهد بود.

سازمان های حقوق بشری از اتحادیه آفریقا، سازمان ملل و کشورهای مشترک المنافع خواسته اند که عضویت نیجریه را در این سازمان ها معلق کنند.

به گزارش منابع آگاه «نوح محمد» یکی از مجروحان این جنایت که با وجود مجروحیت در بازداشت به سر می برد، به دلیل عدم دسترسی به امکانات درمانی در زندان، جان خود را از دست داد.

همچنین «هوا الیو» یکی از زنانی که با وجود بارداری در حمله نیروهای ارتش نیجریه به حسینیه شیعیان بازداشت شده بود، فرزند خودش را در بازداشتگاه مرکزی شهر «کادونا» نیجریه به دنیا آورد

۱۳۹۴/۹/۲۶

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...