نسخه چاپی

لاریجانی: برجام سنگ‌های اقتصادی را بر‌می‌دارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: برجام سنگ‌های اقتصادی را از مسیر كشور بر‌می‌دارد و امروز نیز كه شاهدیم قیمت نفت كاهش یافته است این روند ادامه نخواهد داشت.

به گزارش نما به نقل از مهر، علی لاریجانی شامگاه پنجشنبه در همایش ملی کارگران ساختمانی کشور که در سالن همایش مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به خدمات کارگران به کشور در طول انقلاب اسلامی، اظهار داشت: کارگران همواره به مسائل مهم انقلاب و کشور توجه داشتند و ملت نیز قدردان این قشر زحمت‌کش است.

وی عنوان کرد: کارگران در زمانی که دشمنان با سنگ‌اندازی‌های خود به دنبال توقف حرکت کشور بودند با تلاش و همت خود موجب سرافرازی کشور شدند.

رئیس قوه مقننه با اشاره به مصوباتی در مجلس شورای اسلامی در راستای برطرف شدن مشکلات کارگران، بیان داشت: بیش از یک میلیون نفر از کارگران در استان‌های مختلف کشور بیمه شدند که این تأثیرات خوبی در راستای ارتقاء و بهبود معیشت کارگران دارد.

وی بیان داشت: بیمه فرش‌بافان نیز یکی از مشکلات این قشر بود و در استان قم نیز عده‌ای به این امر مشغول به کار هستند که حل مشکل بیمه آنان توانست بخشی از دغدغه‌های این قشر را مرتفع کند.

لاریجانی، ایجاد مراکز اقامتی و رفاهی برای کارگران و خانواده ایشان در استان‌های مختلف کشور را مورد تأکید قرار داد و گفت: حمایت از کارگران ‌باید مورد توجه مسئولان کشور و مسئولان استانی باشد.

اولویت کار در کشور با نیروی داخلی است

وی در ادامه با اشاره به اشتغال اتباع خارجی در کشور، بیان داشت: در برخی از مشاغل به دلیل اینکه نیروی کار داخلی حاضر به کار در آن شغل نیست توسط اتباع خارجی پر می‌شود اما در مجموع اولویت کار در کشور با نیروی داخلی است.

نماینده مردم قم در خانه ملت، همچنین برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی را برای کارگران مشاغل مختلف ضروری برشمرد و گفت: بر اساس آمارها این آموزش‌هایی که در قم ارائه شد در مجموع سبب کاهش حوادث برای کارگران شده است.

وی با بیان اینکه رکود از مشکلات اقتصادی کشور است، بیان داشت: باید در تولید رونق ایجاد شود چرا که این امر موجب ایجاد اشتغال و از بین رفتن بیکاری و بهبود وضعیت اقتصادی کشور خواهد شد.

لاریجانی با اشاره به اینکه سازمان تأمین اجتماعی منابعی از کارگران را در اختیار دارد، افزود: در حال حاضر دولت به این سازمان بدهی دارد که این امر نشان از سوء مدیریت در این بخش است چرا که نباید منابع مالی یک سازمان در جای دیگری هزینه شود که در این راستا گزارش تخلفات تأمین اجتماعی به قوه قضائیه ارسال شده است.

تحریم‌ها و سوء مدیریت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد

رئیس قوه مقننه، در ادامه با اشاره به موضوع تحریم‌ها، گفت: تحریم‌ها و سوء مدیریت مشکلاتی را برای کشور ایجاد کرد.

وی با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای ایران با طرف‌های غربی و آمریکا، ابراز داشت: یک سال قبل از آغاز به کار دولت یازدهم موضوع مذاکرات هسته‌ای شکل گرفت که در نهایت به بن‌بست رسید.

لاریجانی، با بیان اینکه حق غنی‌سازی اورانیوم یکی از درخواست‌های ایران در مذاکرات در دولت قبل بوده است، افزود: غربی‌ها سال‌های متمادی ایران را به داشتن سلاح هسته‌ای متهم می‌کردند و در این زمینه قطعنامه‌هایی در شورای امنیت و شورای حکام صادر کردند.

وی ادامه داد: غربی‌ها همواره به این موضوع تأکید داشتند که ایران نباید غنی‌سازی را ادامه دهد و ما نیز همواره با مبنا قرار دادن فتوای رهبر معظم انقلاب در زمینه حرام بودن استفاده از سلاح‌های کشتار جمعی از خود دفاع می‌کردیم.

شورایی روند مذاکرات و مباحث مطرح شده را مورد بررسی قرار می‌داد

رئیس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه شورایی در طول مذاکرات، روند مذاکرات و مباحث مطرح شده را مورد بررسی قرار می‌داد، افزود: امروز پرونده pmd ایران که در شورای حکام باز بود و بر توقف غنی‌سازی اصرار داشت بسته شد.

وی با اشاره به گزارش آژانس بیان داشت: در این گزارش آمده است، اینکه ایران زمانی فعالیت هسته‌ای داشته، درست نیست و فعالیت‌های ایران در این زمینه تنها به مطالعات محدود می‌شد که این‌گونه مطالعات نیز در کشورهای مختلف و در مقاطع تحصیلی دانشگاهی وجود داشت.

لاریجانی همچنین عنوان کرد: برجام سنگ‌های اقتصادی را از مسیر کشور بر می‌دارد و امروز نیز که شاهدیم قیمت نفت کاهش یافته است این روند ادامه نخواهد داشت.

رئیس قوه مقننه، با ابراز تأسف از حوادث کشور نیجریه ابراز داشت: وقایعی که برای مسلمانان و شیعیان نیجریه رخ داد تأسف‌بار بود و امیدواریم مسئولان این کشور نسبت به رسیدگی به این موضوع اهتمام داشته باشند.

۱۳۹۴/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...