نسخه چاپی

جعبه سیاه جنگنده روسیه آسیب دیده است

وزارت دفاع روسیه پس از باز كردن جعبه سیاه جنگنده سوخو 24 كه سوم آذرماه توسط هواپیماهای تركیه سرنگون شد، از آسیب دیدن حافظه اطلاعات این جعبه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از العالم ، عملیات رمز خوانی جعبه سیاه امروز( جمعه) با حضور کارشناسان بین المللی از جمله از آمریکا، چین و انگلستان آغازو مستقیما از ماهواره پخش شد.

مسئولان و ناظران بر این تحقیق اعلام کردند پیش از آغاز فرایند خالی کردن و بررسی اطلاعات ، مساله کیفیت خواندن اطلاعات حافظه با کارشناسان بین المللی با توجه به وضعیت جعبه سیاه بررسی خواهد شد.

سرگئی درونوف، معاون فرمانده کل نیروی هوا فضای روسیه در یک جلسه توجیهی پیش از آغازعملیات دردفتر کمیته حمل و نقل هوایی کشورهای مستقل مشترک المنافع گفت: مسکو دلائل کافی دارد که ثابت می کند بمب افکن روسیه که صبح روز 24 نوامبر توسط جنگنده اف 15 با موشک هوا به هوا سقوط کرد ؛ حریم هوایی ترکیه را نقض نکرده است.

وی یادآوری کرد ترکیه و دیگر کشورها هیچ اطلاعات نقض کننده موارد مطرح شده وزارت دفاع روسیه ارائه نداده اند.

وی تاکید کرد: جنگنده سوخو 24 روسیه تحت هیچ شرایط خطری برای ترکیه و شهروندان آن به شمار نمی رفت.

دورنوف تعهد داد تخلیه جعبه سیاه و بررسی و تحلیل محتویات آن در نهایت شفافیت انجام خواهد شد و اجازه حضور خبرنگاران برای آگاهی از رمز خوانی جعبه سیاه این جنگنده اقدامی استثنایی است.

درونوف گفت: وزارت دفاع روسیه ، برای تضمین شفافیت تحقیقات به کمیته حمل و نقل هوایی کشورهای مستقل مشترک المنافع به عنوان سازمان با تجربه برای تحقیق در حوادث پرواز که دارای پایگاه فنی برخوردار از استاندارهای بین المللی است و کارشناسان 14 کشور دعوت کرد؛ اما بیشتر آنان به بهانه های مختلف از مشارکت در این تحقیق خودداری کردند.

درونوف یادآور شد: برای اینکه تحقیق از شفافیت بالایی برخوردار باشد از کارشناسان بین المللی به عنوان ناظر دعوت کردیم ، اما به جز، لوچان وای کارشناس چینی و جاناتان گیلسبی کارشناس انگلیسی ، بقیه به بهانه های مختلف از مشارکت خودداری کردند.

درونوف گفت فرانک دیل گراندیو و رونالد شلید دو کارشناس امریکایی به عنوان رئیس و معاون رئیس کمیته بین المللی بررسی حوادث پرواز نیز در این تحقیق حضور دارند.

۱۳۹۴/۹/۲۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...