نسخه چاپی

آغاز بزرگترین مسابقات قرآنی كشور در كرمانشاه

مسابقات سراسری قرآن كریم دقایقی پیش در شهر كرمانشاه فعالیت خود را آغاز كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، بزرگترین ماراتن قرآنی کشور در قالب مسابقات سراسری قرآن کریم صبح امروز در شهر کرمانشاه با تلاوت قرآن کریم توسط محمدابراهیم، قاری پاکستانی بین‌المللی قرآن کریم فعالیت خود را آغاز کرد، تا طی یک هفته شاهد رقابت قاریان و حافظان کلام الهی باشد.

در این مسابقات بزرگ 640 نخبه قرآنی کشور در دو بخش خواهران و برادران در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل و معارف قرآن کریم و اذان به رقابت می‌پردازند و فضای پاییزی استان کرمانشاه را به شمیم خوش وحی معطر می‌کنند.

مراسم افتتاحیه این رقابت‌ها با حضور حجت‌الاسلام علی محمدی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور، استاندار و مسئولان قرآنی و سایر اقشار هم اکنون در مجتمع فرهنگی هنری انتظار شهر کرمانشاه حال برگزاری است.

در ادامه این مراسم از انیمیشن قرآنی و تمبر یادبود این دوره از مسابقات با حضور مسئولان رونمایی شد، دو نمایشگاه قرآنی در حاشیه برگزاری این مسابقات در مجمتع فرهنگی هنری بعثت، محل برگزاری مسابقات خواهران و مجتمع فرهنگی هنری انتظار کرمانشاه، محل برگزاری مسابقات برادران با بیش از 26 غرفه به ارائه کتاب و نرم‌افزارهای قرآنی نیز همزمان با آغاز به کار نمایشگاه به فعالیت می‌پردازند.

31 ناظر و داور در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل و مفاهیم قرآنی در ین مسابقات حضور داشته و کار نظارت و داوری ارائه آثار متسابقین را بر عهده دارند.

در حاشیه این رقابت‌ها مهدهای قرآنی برای ارائه آموزش‌های قرآنی به شیوه‌های کودکانه نیز برپا شده است؛ همچنین با آغاز به کار این ماراتن بزرگ قرآنی و در کنار برگزاری مسابقات 28 کارگاه آموزشی برای جامعه قرآنی نیز برپا می‌شود.

محافل قرآنی نیز کار خود را از 3 روز قبل از برگزاری این مسابقات آغاز کرده‌اند و 86 محفل انس با قرآن با حضور شخصیت‌های برجسته و قاریان مطرح بین‌المللی و ملی طی این مدت در سطح شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

همچنین برای بهره بردن سایر افراد در شهرستان‌ها استان کرمانشاه از این رویداد بزرگ، اداره‌کل اوقاف استان کرمانشاه با همکاری فرمانداری‌ها اقدام به برگزاری اردوهای قرآنی در قالب اعزام 310 کاروان قرآنی کرده است و قرار است این افراد طی روزهای مختلف برگزاری از مسابقات و رقابت قاریان بازدید کنند.

بر اساس این گزارش، قبل از آغاز رسمی سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم تندیس قاریان مهاجر الی‌الله که در فاجعه منا به لقاءالله پیوستند در پارک میدان آزادگان رونمایی شد که این نیز به نام پارک مهاجر نام‌گذاری شد.

گفتنی است، مسابقات سراسری قرآن کریم از سال 1360 آغاز شده و امسال با گذشت حدود 4 دهه از برگزاری آن، قرعه میزبانی با پیگیری‌ها و تلاش‌های اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان به نام کرمانشاه افتاد.

تغییری که امسال در برگزاری این مسابقات ایجاد شده این است که مسابقات مذکور تا سال گذشته در یک بخش برگزار می‌شد، اما امسال مسابقات در سه بخش و به این صورت که از 28 تا 30 آذرماه متسابقین در رشته‌های حفظ 10 جزء، 20 جزء و ترتیل قرآن کریم، در رشته‌های معارف و اذان از اول دی ماه و حفظ کل و قرائت از 2 تا 5 دی‌ماه رقابت می‌کنند.

چند برابر شدن جوایز این دوره نیز از دیگر تغییرات این مسابقات است، به این ترتیب که در سی ‌و ‌هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم برخلاف سنوات گذشته که تنها به نفر برتر جایزه اهدا می‌شد به 5 نفر ممتاز جایزه تعلق خواهد گرفت.

حضور چشمگیر و استقبال کم نظیر کرمانشاه در نخستین روز برگزاری این مسابقات جلوه‌های زیبایی را از عشق و تعلق خاطر مردمان مومن و ولایت مدار این دیار به کلام الهی و نقطه قوتی برای ادامه کار این رقابت‌ها محسوب می‌شود.

بر اساس این گزارش، سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم که از امروز کار خود را آغاز کرده تا روز شنبه پنجم دی ماه شاهد رقابت متسابقین خواهد بود.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...