نسخه چاپی

4 سناریوی هدفمندی یارانه‌ها در فاز دوم

عکس خبري -4 سناريوي هدفمندي يارانه‌ها در فاز دوم

وزیر نیرو با بیان اینكه تاكنون 4 سناریوی اصلی برای فاز دوم هدفمندی در ستاد هدفمندی یارانه ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: این سناریوها شامل حاملهای مختلف انرژی، آب و برق است.

وزیر نیرو با بیان اینکه 4 سناریو در مورد نحوه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها در ستاد هدفمندی مطرح و بررسی شده است، گفت: با این حال نحوه اجرا و زمان آن از سوی رئیس جمهور اعلام خواهد شد.

مجید نامجو در گفتگو با مهر با بیان اینکه برای اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تقریبا بحثها در دولت جدی شده است، گفت: مانند مرحله اول هدفمندی، سناریوهای مختلفی از وزارتخانه ها تاکنون دریافت شده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه تاکنون 4 سناریوی اصلی برای فاز دوم هدفمندی در ستاد هدفمندی یارانه ها مطرح و مورد بررسی قرار گرفته است، اظهار داشت: این سناریوها شامل حاملهای مختلف انرژی، آب و برق است.

نامجو خاطر نشان کرد: با این حال، احتیاج داریم که در ستاد هدفمندی یارانه ها که به ریاست رئیس جمهور تصمیم نهایی را خواهد گرفت، به جمع بندی برسد.

وی ادامه داد: زمان دقیق اجرای طرح و نحوه اجرای آن نیز در ستاد هدفمندی مشخص و اعلام می شود. البته در این بخش نیز رئیس جمهور باید تصمیم نهایی را بگیرد و یا پیشنهادها را نهایی کند.

وزیر نیرو با تاکید بر اینکه وزارت نیرو برای اجرای مرحله دوم طرح هدفمندی یارانه ها زیرساختهای لازم را آماده کرده است، گفت: با توجه به اینکه برخی ظرفیتها را در مرحله اول اجرای طره هدفمندی یارانه ها مانند تامین نرم افزارهای مورد نیاز و روش کار، فکر می کنم مشکلی برای اجرای مرحله دوم نداشته باشیم.

به گفته نامجو، امیدوارم مانند مرحله اول هدفمندی یارانه ها که تلاش شد رابطه ای منطقی و خوب از طریق ساز و کار شفاف صورت گیرد در مورد اجرای مرحله دوم هدفمندی یارانه ها نیز کارها به منوال دور اول هدفمندی طی شود.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو در بخش آب، قیمت جدید را ارائه کرده و توسط سازمان حسابرسی نیز بررسی شده است، گفت: با این حال باید در ستاد هدفمندی یارانه ها قیمت تمام شده آب به نتیجه نهایی برسد.

وزیر نیرو با بیان اینکه برای این منظور هنوز بحثی مطرح نشده است، اظهار داشت: به صورت کلی چون اجرای هدفمندی در بخش آب نسبت به قیمت تمام شده آن فاصله دارد، به صورت اطمینان آور اعداد تعیین خواهد شد و از سوی رئیس جمهور اعلام می شود.

۱۳۹۰/۱۲/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...