نسخه چاپی

افزایش شكاف میان شاهزادگان آل سعود

عکس خبري -افزايش شکاف ميان شاهزادگان آل سعود


به گزارش نما به نقل از تابناک، «فواد ابراهیم» فعال سیاسی عربستانی که از چهره های سرشناس مخالف رژیم آل سعود به شمار می رود، طی اظهاراتی از افزایش شکاف میان شاهزادگان خاندان آل سعود خبر داد.

وی در ادامه افزود: بررسی دقیق وضعیت آل سعود نشان می دهد که شاهزادگان این خاندان به چند شاخه تبدیل شده اند و اختلاف میان آنان بیش از پیش شده است. برخی از این شاخه ها احساس می کنند که روز به روز در حال دورتر شدن از قدرت هستند از همین رو از دیگر شاخه ها که در رأس قدرت قرار دارند، به شدت ناراضی هستند.

این فعال عربستانی گفت: اگر وضعیت جاری در کشورهای عربی را بررسی کنیم، می بینیم که رژیم سعودی تلاش می کند در همه این کشورها دخالت کند و به اصطلاح در براندازی حکومت آن، به معترضان کمک کند. علت این مسأله آن است که آل سعود با این کار تلاش می کند از واقعیت خود فرار کند و با چشم انداز و آرزوهای ملت عربستان که آنان هم خواهان سقوط حکومتشان یعنی آل سعود هستند، مقابله کنند.

«فواد ابراهیم» افزود: در واقع آل سعود با دخالت در دیگر کشورهای عربی تلاش می کند زمان را به نفع خود بخرد و لحظه سقوط رژیم آل سعود را به تأخیر بیندازد زیرا به شدت نگران است که همه ملت عربستان به یک باره علیه حکومتش قیام کنند. در آن صورت دیگر هیچ چیز برایش قابل کنترل نخواهد بود.

این چهره مخالف رژیم سعودی افزود: همگان می دانند که شاهزادگان ارشد رژیم آل سعود سن و سال بسیار زیادی دارند و همگی به بیماری های مختلفی مبتلا هستند. دیر یا زود از دنیا خواهند رفت بر همین اساس ما در آینده بسیار نزدیک شاهد تغییر و تحولات بسیار گسترده ای در ساختار سیاسی عربستان سعودی خواهیم بود.

وی در پایان اظهاراتش گفت: مردم عربستان نیز مانند دیگر مردم جهان دارای حقوق و درخواست هایی هستند و آرزوی تبدیل شدن کشورشان به کشوری آزاد و دموکرات هستند که همه مردم در آن برابر باشند و نه اینکه یک خاندان که اقلیت است بر اکثریت مردم حکومت کند.

گفتنی است از سوی دیگر روز گذشته رسانه های خبری عرب زبان از برگزاری اولین کنفرانس مخالفان رژیم آل سعود در خارج از عربستان سعودی خبر دادند. این کنفرانس قرار است ماه آینده با حضور فعالان سیاسی و چهره های سرشناس مخالف رژیم سعودی در بیروت و یا لندن برگزار شود.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...