نسخه چاپی

گرم شدن موتورهای صنعت نفت با رفع رسمی تحریم‌ها در كشور

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به استقبال خوب كشورهای مختلف و شركت‌های بزرگ جهان از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران، گفت: موتورهای صنعت نفت گرم شده تا با رفع رسمی تحریم‌ها، قراردادهای جدید منعقد و عملیاتی شود.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، مهدی یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: منطقه ویژه پارس دارای ظرفیت‌ها و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری بالایی است و شرایط برای حضور سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در این منطقه فراهم است.

وی با اشاره به احداث هشت مینی پالایشگاه در طرح فراگیر پالایشی سیراف، اضافه کرد: ۳۰۰ میلیون دلار سرمایه برای ساخت هر یک از این مینی‌پالایشگاه‌ها هزینه می‌شود که بازده اقتصادی بالایی در انتظار سرمایه گذاران این طرح است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به اینکه عمده تولیدات این پالایشگاه‌ها صادراتی است، بیان کرد: خوراک این پالایشگاه نیز از میعانات گازی است که در پارس جنوبی تولید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شرایط توسعه منطقه پارس سه نیز فراهم شده است، ادامه داد: در حوزه زیرساخت و حوزه‌های پایین‌دستی و بالادسی شرایط سرمایه‌گذاری و حضور متقاضیان فراهم است.

یوسفی با اشاره به اینکه قیمت پایین نفت مانعی جدی برای کاهش سرمایه‌گذاری در صنعت نفت به ویژه در منطقه ویژه پارس نیست، خاطرنشان کرد: قیمت‌ها در طول زمان ساخت و راه‌اندازی پالایشگاه‌ها دچار دستخوش می‌شود و قیمت کنونی نفت مانعی برای سرمایه‌گذاری نخواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار بلندپایه کشورهای خارجی با مسئولان وزارت نفت اشاره کرد و افزود: وزارت نفت به ویژه در حوزه بالادست، طرح‌های جدیدی را ارائه کرده و سرمایه‌گذاران برای حضور در ایران ترغیب شده‌اند.

مدیرعامل منطقه ویژه پارس با اشاره به استقبال خوب کشورهای مختلف و شرکت‌های بزرگ جهان از سرمایه‌گذاری در صنعت نفت ایران، گفت: موتورهای صنعت نفت گرم شده تا با رفع رسمی تحریم‌ها، قراردادهای جدید منعقد و عملیاتی شود.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...