نسخه چاپی

دعوت رسمی اولاند از دكتر روحانی برای سفر به فرانسه

نشست خبری علی لاریجانی با رئیس مجلس سنای فرانسه در ساختمان مشروطه آغاز شد.

به گزارش نما، نشست خبری علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با ژرار لارشه رئیس مجلس سنای فرانسه در ساختمان مشروطه برگزارشد.



در ابتدا رئیس مجلس سنای فرانسه با بیان اینکه من و هیأت همراهم به دعوت علی لاریجانی به ایران آمدیم، اظهارداشت: من و آقای لاریجانی قبل از هر چیز درباره تحکیم روابط پارلمانی دو کشور صحبت کردیم.



وی با بیان اینکه همکاری‎ها با درخواست آقایان لاریجانی و بروجردی از 14 ماه پیش آغاز شد، تصریح کرد: این همکاری‎ها در ماه‎های اخیر با گزارش کمیسیون امنیت ملی فرانسه با عنوان " ایران قدرت بزرگ منطقه‌ای" ادامه یافت.



لارشه با بیان اینکه آرزوی ما این است که این دیدار سرآغازی برای روابط مستحکم‌تر میان دو کشور باشد، گفت: آقای اولاند، رئیس جمهور فرانسه از اینکه قرار است آقای روحانی قرار است روزهای 27 و 28 ژانویه به فرانسه سفر کنند خوشحال است.



رئیس مجلس سنای فرانسه افزود: سفر رئیس جمهور ایران به فرانسه سرآغاز همکاری‌های جدیدی اقتصادی خواهد بود و امیدوارم بحث تحریم‌ها در آن زمان تمام شده باشد.



وی گفت: بعد از 13 نوامبر و حملات تروریستی پاریس، آقای لاریجانی پیام همدردی‌شان را برای ما فرستادند و از این بابت از ایشان سپاس‌گزارم.



لارشه تصریح کرد: باید بگویم در خصوص پرونده‌ای مثل سوریه، ما در فردای تصویب قطع‌نامه شورای حکام هستیم و درباره چند و چون اجرایی کردن این قطعنامه نیز با ایشان صحبت‌ کرده‌ایم.



رئیس مجلس سنای فرانسه با بیان اینکه در این دیدار پیرامون آینده لبنان از لحاظ نهادهای قانونی صحبت شد افزود: ضمن اینکه در این دیدار پرونده یمن نیز مطرح شد و همچنین پیرامون یک هدف مشترکمان یعنی مبارزه با تروریسم صحبت شد و تأکید کردیم که لازم است در این زمینه عزم کافی صورت گیرد.



لارشه با بیان اینکه ما به عنوان نمایندگان سنای فرانسه مفتخریم که مهمان مجلس ایران هستیم، تصریح کرد: جا دارد از این میکروفن استفاده کنم و از سفیرمان که در روزهای خوب و بد، صدای فرانسه در ایران بود تشکر کنم.



وی خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در فرانسه ضرب‌المثلی داریم با این مضمون که دوست مثل ستاره می‌ماند و فقط آن را شب می‌توان شمرد.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...