نسخه چاپی

60 میلیون آواره تنها در سال 2015!

عکس خبري -60 ميليون آواره تنها در سال 2015!

در آخرین گزارش سازمان ملل، تعداد آوارگان و پناهجویان به 60 میلیون نفر در سال 2015 رسیده است.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ به نقل از «تیتریک»؛ وب سایت رسمی "سازمان ملل" روز گذشته آماری شگفت انگیز و البته تاسف آور را در مورد افراد بی خانمان، پناه جویان و آوارگان جنگ ارائه داد.
سازمان ملل آمار سال 2015 در این زمینه را یک رکورد تاریخی دانست و به جزئیات آن پرداخت. سازمان ملل متحد شمار افرادی را که در سراسر جهان به دلایل فوق مجبور به ترک خانه هایشان شده اند، تنها در سال 2015 را بیش از ۶۰ میلیون نفر اعلام کرد. به عبارت دیگر یعنی از هر ۱۲۲ نفر 1 نفر مجبور به ترک خانه و یا وطنش شده است.


"آنتونیو گوترس" مسئول عالی پناهجویان سازمان ملل در این گزارش آورده است که درخواست‌های پناهجویی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته %۷۸ افزایش داشته است.

این عضو ارشد سازمان ملل در ادامه گزارش خود می افزاید شمارپناهجویان در شش ماهه اول امسال تا ۸۳۹ هزار نفر افزایش داشته که این به معنای آن است که بطور متوسط روزانه تقریبا ۴۶۰۰ نفر مجبور به ترک خانه‌هایشان شده‌اند و جابجایی ها در داخل کشورهای در حال جنگ به ۳۴ میلیون نفر رسیده است.
سازمان ملل: بیش از 60 میلیون آواره در 2015

آمار بالای آوارگان و خانه بدوشان که در بالا بدان اشاره شد بخش عمده آن حاصل جنگ در کشورهای سوریه، اوکراین، افغانستان، عراق، سومالی، سودان جنوبی، بروندی، آفریقای مرکزی و کنگو است. البته سیل عظیم پناهجویان که حدود 20 میلیون نفر از این جمعیت را تشکیل می دهند را نبایستی فراموش کرد.

۱۳۹۴/۹/۲۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...