نسخه چاپی

جدال وزیردفاع عربستان برای تصاحب بودجه بادآورده!

مجتهد كاربر معروف اینترنتی كه زوایای پنهان آل سعود را افشا می كند، تاكید كرد:محمد بن سلمان جانشین ولی عهد و وزیر دفاع سعودی تلاش می كند تا اعتبار و بودجه پیش بینی شده در بند سری پرونده مبارزه با تروریسم را كه از ده سال قبل تاكنون در اختیار محمد بن نایف ولی عهد و وزیر كشور سعودی است، از چنگ او خارج كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، مجتهد خاطرنشان کرد: براساس این بند که منابع تخصیصی آن خارج از بودجه سالانه سعودی است، روزانه 50 میلیون ریال سعودی در داخل عربستان و 10 میلیون دلار در خارج عربستان و در مجموع 87 میلیون و 500 هزار ریال سعودی امکان هزینه بدون بازخواست وجود دارد.

هر یک دلار آمریکا معادل 3.75 ریال سعودی است.

وی تصریح کرد: محمد بن نایف از ده سال قبل تاکنون حق کامل استفاده از 32 میلیارد ریال سعودی را براساس این بند سری پرونده مبارزه با تروریسم به هر شکلی که اراده کند، دارد و به طرفی هم پاسخگو نخواهد بود.

مجتهد با بیان این که « مشابه این بند سری در دیوان پادشاهی سعودی بسیار وجود دارد»، افزود: وزارت کشور سعودی بودجه کافی برای مبارزه با فعالیت های دشمنان دارد و بن نایف فقط و به طورعملی از بخشی از این بودجه استفاده و بیشتر آن را به طورشخصی تصرف می کند.

این کاربر اینترنتی اضافه کرد: با توجه به ده سال سیطره بن نایف بر بودجه های این بند سری، او صدها میلیارد ریال سعودی به جیب زده و اکنون بن سلمان به آن چشم دوخته است.

مجتهد خاطرنشان کرد: با توجه به تلاش بن سلمان برای تشکیل به اصطلاح ائتلاف اسلامی نظامی ضد تروریسم ، او به این بهانه از ملک سلمان پدرش خواهد خواست تا با صدور فرمانی مسئولیت این بند سری به او بسپارد و یک گام دیگر بن نایف را به عقب براند به ویژه این که این دو شاهزاده برای کسب کرسی پادشاهی رقابتی تنگاتنگ دارند.

به عقیده ناظران سیاسی و کارشناسان مسائل منطقه عربستان سعودی در کنار برخی دیگر از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس طی سالهای گذشته بیشترحمایت فکری و مالی را از گروههای تروریستی به عهده داشته اند.

تعداد زیادی از اتباع سعودی تربیت یافته مدارس وهابیت اکنون در کشورهای سوریه و عراق به عنوان اعضای اصلی و فرماندهان گروههای تروریستی در حال مبارزه هستند.

به نظر می رسد آنچه که مقام های سعودی از آن به عنوان بودجه مبارزه با تروریسم سخن می گویند، درواقع مبالغ هنگفتی است به صورت پنهانی صرف تقویت و حمایت از گروههای تروریستی در گوشه و کنار منطقه و جهان می شود.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...