نسخه چاپی

حاشیه های امروز ستاد انتخابات كشور

نخستین روز نام نویسی از داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و سومین روز از نام نویسی داوطلبان انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری با استقبال بیشتری همراه بود كه این استقبال حاشیه های به دنبال داشت.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خلیل بسطامی و سیده لیلا مددی نخستین داوطلب مرد و زنی بودند که با حضور در ستاد انتخابات کشور از حوزه انتخابیه تهران داوطلب نمایندگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی شدند.
سیده لیلا بسطامی که به همراه دختر کوچک خود برای نام نویسی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کرد هنگام ورود پاسخگوی سوال خبرنگاران نبود و خبرنگاران سوالات خود را از دختر کوچک او می پرسیدند.
آیت الله سید محمود علوی، آیت الله ابراهیم امینی، آیت الله محمد موسوی بجنوردی، آیت الله محمدعلی تسخیری، حجت الاسلام بهرام شجاعی، حجت الاسلام بابک محضری، حجت الاسلام محسن برهانی، حجت الاسلام میرمحمد تاج الدینی و حجت الاسلام سید علی حسینی اشکوری امروز(شنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور داوطلب نمایندگی پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری شدند.
حجت الاسلام میرمحمد تاج الدینی جوانترین داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری و متولد ۱۳۶۷ بود که از حوزه انتخابیه استان کرمان داوطلب شد. پدر و برادرش او را برای نام نویسی همراهی می کردند که به گفته برادرش وی مدرس حوزه است.
محمدباقر عباس سلمی دیگر داوطلب انتخابات مجلس خبرگان رهبری بود که روحانی نبود و با داشتن مدرک کارشناسی ارشد زیست، به شرط اجتهاد داوطلبان این انتخابات اعتراض داشت و بر نام نویسی خود در این انتخابات اصرار می کرد.وی مدعی بود در دوران اصلاحات پنج سال مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر و دو سال بخشدار بوده است.
تعدادی از نمایندگان سابق و فعلی مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در ستاد انتخابات کشور بار دیگر داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی شدند.
حضور زنان برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی از دیگر حاشیه های نام نویسی امروز بود که یکی از دلایل خود برای نام نویسی در انتخابات را حضور و مشارکت بیشتر در عرصه سیاسی عنوان می کردند.
یکی از داوطلبان زن انتخابات مجلس شورای اسلامی که برای دومین بار در این انتخابات نام نویسی می کرد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: هدف اصلی ما زنان حضور موثر و مشارکت در عرصه سیاسی است.
وی ادامه داد: تعداد نمایندگان زن در مجلس شورای اسلامی کم است که تمامی زنان اصولگرا و اصلاح طلب تلاش می کنند این تعداد افزایش یابد.
یک دختر متولد ۱۳۶۴ نیز به همراه پدرش برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی به ستاد انتخابات کشور آمده بود و هدف خود از این نام نویسی را احساس تکلیف و رضای خداوند عنوان کرد.
یک زن ۶۴ ساله نیز که به همراه دخترش برای نام نویسی آمده بود گفت: من دارای مدرک مهندسی علوم فیزیک هستم و از شورای نگهبان می خواهم تعداد زیادی از زنان را در انتخابات مجلس شورای اسلامی تایید صلاحیت کند تا آنان بتوانند نقش بیشتری در مدیریت کشور داشته باشند.
داوطلب دیگری هم برای عضویت در انتخابات مجلس خبرگان رهبری آمده بود و می گفت به پشتوانه سه سال تحصیل در حوزه علمیه برای نام نویسی آمده ام.
همراهان یکی از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز با حضور در کنار خبرنگاران برای آنان شعری از شاهنامه فردوسی می خواند و می گفت این شعرها را بنویسید و از من به یادگاری داشته باشید.
حضور معلول ۷۰ درصدی در ستاد انتخابات کشور برای نام نویسی در انتخابات مجلس شورای اسلامی یکی دیگر از حاشیه های نام نویسی امروز بود که وی از حوزه انتخابیه گلپایگان در انتخابات نام نویسی کرد.
برخی داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با همراهی همسران و فرزندانشان برای نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حاضر شدند.
خبرنگاران و عکاسان از حدود ساعت ۱۴ منتظر حضور آیت الله سید محمود علوی وزیر اطلاعات برای نام نویسی در انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری بودند.
آیت الله علوی ساعت ۱۵و ۴۵ دقیقه وارد ستاد انتخابات کشور شد و پس از نام نویسی به سمت عکاسان آمد و شناسنامه خود را به آنان نشان داد.
وی همچنین با حضور در بخش های مختلف ستاد انتخابات کشور از عوامل اجرایی و خبرنگاران و عکاسان تشکر کرد و به آنان خسته نباشید و پس از مدتی در جمع آنان به سوالاتشان پاسخ داد.
خبرنگاران خبرگزاری های مختلف نیز تا دو ساعت بعد از پایان نام نویسی در ستاد انتخابات کشور حضور داشتند و همچنان در حال مخابره اخبار از روند نام نویسی انتخابات و حضور داوطلبان بودند.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...