نسخه چاپی

خوابیدن بعد از سحر بدترین كار ممكن است

عکس خبري -خوابيدن بعد از سحر بدترين کار ممکن است

یك فوق تخصص تغدیه با تاكید براین‌كه در ماه رمضان ممكن است بدن ورزشكاران روزه دار مقاومت لازم را نداشته باشد، به آنها توصیه كرد در سحر دو لیوان آبمیوه بنوشند.

به گزارش نما دکتر کیومرث دانشور در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: ورزشکاران مصرف موادغذایی مقوی مانند گوشت، شیر، تخم مرغ، ماکارونی و سیب زمینی را در سحر و افطار در دستور کار خود قرار دهند، اما اگر این مواد در سحر خورده شوند باعث تشنگی می شود؛ بهتر است برای رفع تشنگی در طول روز، دو لیوان آبمیوه ترش در سحر مصرف کنند.

دانشور گفت: نباید ورزشکاران در طول روز ورزش کنند، چرا که این امر باعث کاهش شدید انرژی و مخاطرات بعدی برای ورزشکاران می‌شود.

وی با بیان این که بهترین زمان ورزش برای ورزشکاران روزه دار، زمان قبل از افطار است، افزود: در این زمان فرد می تواند انجام فعالیت‌های ورزشی را در برنامه داشته باشند.دانشور ادامه داد: در زمان بعد از افطار، فرد نباید اقدام به فعالیت ورزشی کند، چرا که بعد از خوردن افطاری، خطر انسداد روده پیش می‌آید و روده و معده دچار مشکل می‌شود.

این فوق تخصص تغذیه افزود: ورزش در زمان بعد از افطار باعث می‌شود که خطر سکته در ورزشکاران مسن بالا برود.وی با تاکید بر این که به هیچ عنوان برای افراد روزه دار، در افطار استفاده از مواد شیرین و خرما توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: مصرف این مواد باعث می‌شود که زمینه ابتلای فرد به کبد چرب و دیابت فراهم شود.

دانشور تصریح کرد: استفاده از یک فنجان آب ولرم بدون هیچ قندی و یک لیوان آبمیوه بهترین موارد برای شروع افطار است.

به نقل از مردم سالاری وی می گوید: ورزشکاران پس از افطار و قبل از شام حتما مکمل‌های تقویتی ( شربت یا قرص تقویتی که در داروخانه‌ها به صورت مجاز به فروش می‌رسد) را مصرف کنند. بهترین انتخاب در مصرف مکمل‌های تقویتی این است که با یک متخصص تغذیه مشورت شود و بعد برای خرید و مصرف برنامه ریزی صورت گیرد.

این فوق تخصص تغذیه با تاکید بر این‌که ورزشکاران باید برای شام معمولا غذای سبک و مقوی استفاده کنند، گفت: این افراد باید ماکارونی، بورانی بادمجان و مواد گوشتی را مد نظر قرار دهند. ورزشکاران روزه دار باید از مصرف مواد پر حجم و سنگین مثل آبگوشت خودداری کنند و اگر کله پاچه خوردند باید همراه با مقداری آبلیمو باشد.

دانشور گفت: این افراد نباید در شب برنج بخورند، چرا که بعد از خوردن برنج، اگر بخوابند بدن آن‌ها ورم می‌کند، ولی برای وعده سحر بهتر است که برنج را در برنامه غذایی شان داشته باشند.

این فوق تخصص تغذیه با تاکید براین‌که همه روزه داران نباید بعد از سحر بخوابند، اظهار کرد: خوابیدن بعد از خوردن سحر بدترین کار ممکن است، چرا که بدن در زمان خواب یک مرتبه قدرت و فعالیت زمان بیداری را از دست می‌دهد و فعل و انفعالاتش کاهش می‌یابد. در این زمان است که کبد قدرت سم زدایی کامل مواد غذایی را از دست می‌دهد.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...