نسخه چاپی

سفر محرمانه مقام امنیتی عالی رتبه سوریه به اردن

رئیس دفتر امنیت ملی سوریه هفته گذشته سفر غیر علنی به امان، پایتخت اردن داشت.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم نوشت: علی مملوک، رئیس دفتر امنیت ملی سوریه در جریان این سفر خود با مسئولان امنیتی اردن دیدار کرد.

خبرگزاری آکی ایتالیا به نقل از یک منبع در مخالفان سوری احتمال داد که این مسئول امنیتی عالی رتبه سوری به مسئولان اردنی فهرستی از گروه‌های مخالف مسلح را ارائه داده باشد که دمشق تمایل دارد نام آن گروه‌ها در فهرست‌ گروه‌های تروریستی قرار بگیرد.

شرکت کنندگان در کنفرانس وین، اردن را مامور به تهیه فهرستی از گروه‌های تروریستی کردند که در مذاکرات سوریه شرکت داده نمی‌شوند.

این منبع تصریح کرد: طبق گفته منابع اردنی، اینکه امان فهرستی را از نظام سوریه تحویل گرفته است، به معنای پذیرش این فهرست نیست و اردن باید تلاش‌هایی برای تکمیل دیدگاه‌ تمامی طرف‌ها جهت به دست آوردن اطلاعاتی که احتمالا در این زمینه مهم خواهد بود، ترتیب دهد.

رئیس دفتر امنیت ملی سوریه چندین سفر غیر علنی ظرف‌ ماه‌های اخیر به عنوان نماینده دولت سوریه به کشورهایی داشته است که از جمله آنها دو سفر به مسقط، پایتخت عمان در ژوئیه و اوت و سفری به عربستان است که مسکو اعلام کرد که این سفر در ژوئیه گذشته صورت گرفت و همچنین یک هیات روسی نیز وی را همراهی کردند و این سفر با پیشنهاد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه صورت گرفت.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...