نسخه چاپی

صالحی: رفع تحریم‌ها در هفته دوم یا سوم دی

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: تمام تلاشمان را می‌كنیم تا اگر همه چیز طبق روال پیش برود، در هفته دوم یا سوم دی ماه شاهد رفع تحریم‌ها باشیم.

به گزارش نما به نقل از فارس، علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم رونمایی از 32 دستاورد دانش بنیان تجاری شده درباره اقدامات انجام شده پس از بسته شدن PMD گفت: کارهایی که باید انجام دهیم، شامل برچیدن سانتریفیوژها به خوبی پیش می‌رود.

وی در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود:‌ در خصوص راکتور اراک نیز مقدمات کار فراهم شده است و منتظریم که روز دوشنبه سند دیگری در وین به امضا برسد.
صالحی یادآور شد: این سند نهایی و چهارمین سندی است که درباره اراک خواهیم داشت تا ضمانت‌های کافی را برای اینکه ما مطمئن باشیم آن‌ها به تعهدات شان ملتزم هستند، ایجاد کند.
رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تبادل سوخت نیز گفت: هم اکنون 137 تن کیک زرد از روسیه وارد کرده‌ایم و در چند روز آینده حدود 9 تن اورانیوم غنی شده به روسیه منتقل خواهد شد.
صالحی درباره تولید رادی داروها افزود: تولید این داروها در طول زمان افزوده خواهد شد و امیدواریم در آینده کشور تولید و صادر کننده آن‌ها باشیم.

۱۳۹۴/۹/۲۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...