نسخه چاپی

نشست یمن فردا به پایان می رسد

نماینده ویژه دبیركل سازمان ملل در امور یمن در صدد است روز یكشنبه در پایان مذاكرات صلح یمن در شهر «برن» یك كنفرانس خبری برگزار كند.

به گزارش نما به نقل از فارس: نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن در صدد است روز یکشنبه در پایان مذاکرات صلح یمن در شهر «برن» یک کنفرانس خبری برگزار کند.

به گزارش بی ین، سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد که روز یکشنبه، 20 دسامبر (29 آذرماه) در «برن» یک کنفرانس خبری درباره نشست چند روزه یمن برگزار کند.

سازمان ملل در بیانیه ای اعلام کرد، «اسماعیل ولد شیخ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن قرار است روز یکشنبه (20 دسامبر، فردا) در اختتامیه مذاکرات صلح یمن که در چند روز اخیر در «بی ین» سوئیس برگزار شد، یک کنفرانس خبری برگزار کند.

این کنفرانس خبری قرار است در مرکز «پله فدرال» در برن برگزار می شود.

کنفرانس صلح یمن از روز 15 دسامبر با حضور هیأت های سیاسی یمن و تیم وابسته به «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمنی وابسته به ریاض در شهر «بی ین» سوئیس آغاز به کار کرد.

برقراری آتش بس در یمن، تبادل اسرا و وارد کردن کمک های بشردوستانه به یمن از محوری ترین بحث های این مذاکرات بود که هیأت وابسته به ریاض بارها از تعهدات خود عقب نشینی کرد و تنها مسئله ای که برایش در این مذاکرات حائز اهمیت بود، آزادی 5 نفر از زندانیان وابسته به دولت منصور هادی بود و باقی مردم یمن فاقد هرگونه اهمیتی برای این تیم ریاض بود.

پیش از این قرار بر آن شده بود که سازمان ملل در روز پایانی مذاکرات یمن، یک کنفرانس خبری برای خبرنگارانی که در بی ین مستقر هستند، برگزار کند.

شایعاتی درباره تحویل «ناصر منصور هادی» و دیگر چهار زندانی مورد مطالبه تیم ریاض، به صلیب سرخ منتشر شده است که صحت ندارد.

از طرف دیگر، ظاهراً هیأت میهنی نیز در صدد است بعد از اتمام مذاکرات بی ین، یک کنفرانس خبری برگزار کند.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...