نسخه چاپی

نقشه راه آب كشور تدوین شد

مدیرعامل شركت مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران از تهیه و تدوین نقشه راه آب كشور خبر داد و گفت: اجرای برنامه ها و پروژه های تحقیقاتی هدفمند و تعریف شده بسیاری مشكلات بخش آب كشور را كاهش می دهد.

به گزارش نما به نقل از میزان، محمد حاج رسولیها اظهار کرد: اسناد بالادستی، سیاست ها و برنامه های خوبی در کشور موجود است که سالیان متمادی از نگارش آنها می گذرد اما مهم عمل به این اسناد است.

وی با یادآوری سیاستهای اجرایی در دوره جدید فعالیت وزارت نیرو، افزود: تمرکز بر انجام پژوهش های تقاضامحور، دستیابی به دانش و فناوری نوین جهانی در صنعت آب و کاربردی کردن نتایج تحقیقات از جمله این سیاستهاست.

به گفته حاج رسولیها، تحقیقات در این شرکت از سال ١٣٧٣ آغاز شده و اکنون تلاش شده است به قراردادهای با سابقه طولانی که به دلایل مختلف نیمه تمام مانده اند سروسامان داده شوند.

وی تصریح کرد: تعداد قراردادهای تحقیقاتی منعقد شده در شرکت مدیریت آب ایران و شرکتهای زیرمجموعه یک هزار و ٦٥٠ مورد است که تاکنون یکهزار و ٢٢٠ مورد آن پایان یافته است.

حاج رسولیها بیان کرد: هفت هزار پژوهشگر در این عرصه در سطح کشور مشغول فعالیت هستند و از سال ١٣٩٢ تاکنون بیشترین قراردادهای پژوهشی در مقوله تولید دانش فنی داده ها و اطلاعات تخصصی مورد نیاز در حیطه هیدرولوژی، هیدروزئولوژی و پیش بینی خشکسالی با ٢٢٠ مورد بوده است.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...