نسخه چاپی

تذكر آصفری به ابتكار برای توضیح اقدامات خود در رفع آلودگی هوا

نماینده مردم اراك در مجلس از رئیس سازمان محیط زیست خواست در مجلس حاضر شود و توضیح دهد چه اقداماتی برای رفع آلایندگی هوای كلان‌شهرها انجام داده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی امروز (یکشنبه 29 آذر) در صحن علنی در اخطار اصل 50 قانون اساسی و نیز تذکری ناظر به ماده 24 آیین‌نامه داخلی مجلس گفت: امروز اکثر کلان‌شهرهای کشور با مشکل آلایندگی مواجه هستند.

وی با درخواست نسبت به فرستادن بازرس به بیمارستان‌های تهران و اراک جهت اطلاع وضعیت بیماران تنفسی ناشی از آلودگی هوا خاطرنشان کرد: آقای چیتچیان وزیر نیرو در کمیسیون وعده داد که مشکل سوخت نیروگاه شازند را به زودی حل کند اما الان 15 روز گذشته و هنوز از مازوت در این نیروگاه استفاده می‌شود.

آصفری با درخواست از معصومه ابتکار معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان محیط زیست جهت دست برداشتن از سیاسی‌کاری گفت: دولت چرا برای رفع آلودگی از هوای اراک کاری برای مردم این شهر نمی‌کند.

وی افزود: من تقاضا می‌کنم خانم ابتکار در یک جلسه با نمایندگان حاضر شده و پاسخ دهد که چه اقدامی برای رفع آلایندگی از هوای کلان‌شهرها انجام داده است؟ با تعطیل کردن مدارس که نمی‌توان این مشکل را حل کرد.

محمدرضا باهنر نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی که اداره جلسه را برعهده در توضیحی گفت: این اخطار تعداد زیادی از نمایندگان است و امروز یک مشکل جدی همه کشور، آلودگی هواست.

نایب‌رئیس دوم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بعضی نقاط از جمله شازند اراک می‌توان اقدامات ویژه‌ای انجام داد و خواهش من این است که کمیسیون کشاورزی مجلس از مسئولان دعوت کند تا درباره اقدامات خود توضیحاتی دهند تا همه ساله شاهد این مسائل نباشیم.

۱۳۹۴/۹/۲۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...