نسخه چاپی

شرایط اصلاح‌طلبان بهتر از گذشته است!

عکس خبري -شرايط اصلاح‌طلبان بهتر از گذشته است!

داریوش قنبری، سخنگوی فراكسیون اقلیت مجلس هشتم طی یادداشتی در یك روزنامه اصلاح‌طلب مدعی شد كه وضعیت اصلاح‌طلبان بهتر از گذشته است.

به گزارش نما، داریوش قنبری، سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس هشتم طی یادداشتی در روزنامه اصلاح‌طلب آرمان روابط عمومی، ضمن انتقاد از مواضع اصولگرایان درباره اصلاح‌طلبان از این گفته است که اقبال عمومی برای اصلاح‌طلبان بهتر و مطلوب‌تر از گذشته است.

این در حالی است که اصلاح‌طلبان در دوره‌های هفتم و هشتم و مجلس فعلی و همچنین در دو دولت نهم و دهم و شوراهای شهر به هیچ وجه مورد اقبال مردم قرار نگرفته‌اند.

قنبری همچنین در حالی مدعی بهتر بودن شرایط اصلاح‌طلبان است که مقوله مهمی به نام "فتنه" دامنگیر اصلاحات و چهره‌های آن (اعم از فتنه‌گر و یا ساکت در مقابل فتنه) شده است.

در ادامه متن کامل یادداشت قنبری در روزنامه آرمان روابط عمومی را می‌خوانید:
×××

در ادبیات سیاسی شرط گذاشتن یک گروه سیاسی برای جناح رقیبش به منظور انجام فعالیت‌های سیاسی پیرامون حضور در انتخابات چندان مسبوق به سابقه نیست و کم‌سابقه است که یک گروه سیاسی بخواهد برای فعالیت دیگر گروه‌های سیاسی شرط تعیین کند و در مجموع این امر با سنت‌های دموکراتیک امروزی نیز همخوانی ندارد چرا که یکی از اصل‌های اساسی در اصول دموکراسی بحث برابری گروه‌های سیاسی است. هیچ گروه سیاسی نباید آنقدر خود را در موضع فرادستی ببیند که برای دیگران تعیین تکلیف کند.
این امر با اصل برابری همخوانی ندارد و اینگونه به نظر می‌رسد که اصولگرایان در تلاشند تا قواعد بازی را به صورت یکسویه برای جناح رقیب ترسیم کنند. این امر در حالی است که قواعد و شروط را برای گروه‌های سیاسی، قانون تعیین می‌کند و هیچ شرط و شروطی نیز خارج از آنچه قانون در نظر گرفته و آن نیز ناظر بر فعالیت همه گروه‌های سیاسی چه آنهایی که در قدرت به سر می‌برند و چه آنهایی که از این قاعده مستثنا هستند، پذیرفته نیست. در واقع باید افزود که همه گروه‌ها، دسته‌بندی‌ها و طیف‌های سیاسی باید از قانون تمکین کنند.
از دیگر سو در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به سبب وجود پایگاه اجتماعی در موقعیت خوبی به سر می‌برند و شرایط از نظر اقبال عمومی برای اصلاح‌طلبان بهتر و مطلوب‌تر از گذشته است و در مقایسه تطبیقی میان پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و جناح مقابل آنها یعنی اصولگرایان باید گفت که پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان در میان طیف‌های مختلف مردم مطلوب‌تر و بهتر است.
البته با توجه به این پایگاه اجتماعی که در اختیار اصلاح‌طلبان است، باید گفت که آنها قدری از مسئولیت‌های اجرایی دور افتاده‌اند و همچنین احزاب و تشکل‌ها و تریبون‌های اصلاح‌طلبی تطابق مطلوبی با پایگاه اجتماعی آنها ندارند. در نهایت آنچه نمایان است فاصله میان پایگاه اجتماعی اصلاح‌طلبان و توان تشکیلاتی آنهاست که باید این توان تشکیلاتی همسطح با پایگاه اجتماعی آنان ارتقا یابد و طبیعتاً اصلاح‌طلبان باید در روزها و هفته‌های آینده تجدیدسازماندهی داشته باشند، به نحوی که بتوانند متناسب با این اقبال عمومی، ساختارها و تشکیلات سازمانی خود را به منظور مشارکت‌های مردمی با خود همراه سازند.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...