نسخه چاپی

رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت كشور

فرزانه غلامی معاون بهره‌برداری و سیر و حركت راه آهن از رشد ۱۰۰ درصدی ترانزیت كشور طی ۹ ماهه امسال خبر داد.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین؛ حسین عاشوری این خبر را در حاشیه «چهارمین اجلاس منطقه‌ای اسکاپ برای تقویت ارتباطات حمل و نقل» و در پاسخ به پرسش خبرنگار ما اعلام کرد.
وی در پاسخ به این پرسش که وجود و رفع تحریم‌ها به لحاظ آماری چه تأثیری در میزان ترانزیت صورت گرفته از ایران داشته است، گفت: از سال 84 تا 92 روند ترانزیت کشور کاهشی بود، اما از سال 93 این روند افزایشی شد، به گونه‌ای که سال گذشته ترانزیت کشور 50 درصد رشد داشت و رشد صد درصدی در 9 ماهه امسال هم نشانه بهبود تعاملات حمل و نقلی کشور است، آن هم در شرایطی که تحریم‌ها هنوز پابرجاست. عاشوری ابراز امیدواری کرد، با لغو تحریم‌ها، ایران با داشتن چهارراه ترانزیتی بیش از پیش بتواند از ظرفیت ترانزیتی و کریدورهای جاده‌ای استفاده کند.
گفتنی است، این اجلاس دیروز و امروز با حضور 15 کشور به همراه نمایندگانی از بانک جهانی، سازمان همکاری‌های اکو، بانک توسعه آسیایی و سازمان همکاری‌های اقتصادی شانگهای در تهران برگزار شد.
اضافه می‌شود، هم اکنون 9 منطقه ویژه و پایانه و 8 هزار کیلومتر از شبکه ریلی کشور عضو شبکه بنادر خشک است و ایران در اجلاس چهارم در راستای تقویت کریدور شرق به غرب با اعضا رایزنی خواهد کرد. تلاش‌های ایران برای تقویت این کریدور در حالی است که بر اساس آمار 80 درصد حجم یک میلیون تنی بار ترانزیت شده در سال جاری از طریق کریدور شمال به جنوب کشور بوده است. کاهش هزینه‌های حمل و نقل و دستیابی به طرحی جامع در شبکه حمل و نقل از دیگر اهداف برگزاری این اجلاس است.

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...