نسخه چاپی

كدام گارانتی ها اصلی هستند؟

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از تشدید برخورد با ارائه دهندگان كالاهای تقلبی با كارت خدمات پس از فروش غیراصلی و سوء استفاده كنندگان از نام شركت های معتبر در حوزه كالای فناوری اطلاعات از آغاز دی ماه خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا: رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران از تشدید برخورد با ارائه دهندگان کالاهای تقلبی با کارت خدمات پس از فروش غیراصلی و سوء استفاده کنندگان از نام شرکت های معتبر در حوزه کالای فناوری اطلاعات از آغاز دی ماه خبر داد.

نام ارائه کنندگان خدمات پس از فروش اصلی از امروز روی تارنمای اطلاع رسانی اتحادیه فناوران رایانه تهران قرار گرفت.

«سیدمهدی میرمهدی کمجانی» تاکید کرد همه کالاهای بخش فناوری اطلاعات باید دارای خدمات پس از فروش (گارانتی) مناسب و مورد تایید اتحادیه فناوران رایانه باشد؛ در غیر این صورت، عرضه کنندگان افزون بر پرداخت جریمه در نظر گرفته شده، باید مبلغی به اندازه چهار برابر جریمه را در حق دولت پرداخت کنند.

بر پایه بیانیه ای که امروز روی تارنمای این اتحادیه منتشر شده است، در صورت عرضه کالاهای سرمایه ای با گارانتی نامعتبر، طبق ماده 62 قانون نظام صنفی کشور پس از دو اخطار متوالی و جریمه نقدی، واحد متخلف در صورت دریافت اخطار سوم باید جریمه نقدی به میزان «10 برابر قیمت کالا را پرداخت کند و پلمپ (بسته) می شود».

رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران افزود: برخی عرضه کنندگان کالاهای بخش فناوری اطلاعات (آی.تی) با سوء استفاده از کارت خدمات پس از فروش شرکت های معتبر به عرضه کالاهای غیراصلی اقدام کرده اند که این امر سبب آسیب دیدن اعتماد مردم به شرکت های اصلی شده است.

به گفته او، موضوع ساماندهی عرضه کالاهای تقلبی با کارت خدمات پس از فروش (گارانتی) غیراصلی از آغاز خردادماه امسال در دستور کار اتحادیه فناوران رایانه تهران قرار گرفت و پس از تدوین آیین نامه برخورد با این عرضه کنندگان، تفاهمنامه ای با سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان امضا شد.

از آغاز دی ماه با همکاری واحد بازرسی سازمان حمایت از تولید کنندگان و مصرف کنندگان، بازرسی اتاق اصناف و ستاد مبارزه با کالای قاچاق، با کسانی که با سوء استفاده از نام شرکت های معتبر کالای غیراصلی بخش فناوری اطلاعات را عرضه کنند، برخورد می شود.

به گفته میرمهدی کمجانی، تاکنون 150شرکت برای ثبت نام و دریافت مجوز مورد تایید اتحادیه برای عرضه کالا با خدمات پس از فروش معتبر اقدام کرده اند که 17 شرکت و فرد حقیقی توانسته اند مجوز لازم را دریافت کنند و تایید مجوز 10 متقاضی دیگر، به کوشش بیشتر آنان برای دستیابی به امتیازهای لازم و بازرسی دوباره منوط شده است.

اتحادیه فناوران رایانه تهران مرجع رسیدگی کننده به مسائل مربوط به صنف رایانه تهران به شمار می رود.

تارنمای اطلاع رسانی این اتحادیه به نشانی http://itunion.ir در دسترس مردم است.

۱۳۹۴/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...