نسخه چاپی

81 گور جمعی در موصل كشف شد

آغاز عملیات گسترده در شمال الرمادی، كشف بیش از ۸۰ گور دسته جمعی از قربانیان جنایتكاران داعشی، دستگیری ۱۶ تروریست در شمال غربی كركوك و اقدام داعش در اعدام چند سركرده خود و انداختن اجسادشان پیش سگ‌ها از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

به گزارش نما؛ تسنیم نوشت: نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌ای را در شمال الرمادی آغاز کرده‌اند.

آغاز عملیات گسترده در شمال الرمادی، کشف بیش از ۸۰ گور دسته جمعی از قربانیان جنایتکاران داعشی، دستگیری ۱۶ تروریست در شمال غربی کرکوک و اقدام داعش در اعدام چند سرکرده خود و انداختن اجسادشان پیش سگ‌ها از جمله خبرهای امنیتی عراق است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه‌های عراق، نیروهای امنیتی عملیات گسترده‌ای را در شمال الرمادی آغاز کرده‌اند.

جنگنده‌های عراقی، بروشورهایی را در مرکز الرمادی پرتاب کردند که از مردم این شهر تحت اشغال تروریست‌های تکفیری خواسته‌ است طی حداکثر 72 ساعت از این شهر خارج شوند تا در عملیات بازپس گیری این شهر آسیبی به آنها نرسد.

این در حالی است که نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی طی اولین ساعات عملیات گسترده‌ای که از بامداد دیروز برای پاکسازی یکی از مناطق شمالی الرمادی به سمت جزیره الانبار آغاز کردند، به موفقیت‌هایی دست یافتند و در این مناطق پیشروی چشمگیری داشتند.

در حمله جنگنده‌های ارتش هم به مواضع تروریست‌های داعشی، چندین نفر به هلاکت رسیدند.

استان نینوا هم شاهد انفجار بمب‌هایی بود که مخفیگاه‌ها و تحرکات داعشی‌ها را هدف قرار داد.سرکردگان داعش شماری از فرماندهان خود را به سبب تلاش برای فرار به سمت سوریه اعدام کرده‌اند.

جزئیات عملیات الجزیره

از سوی دیگر اسماعیل المحلاوی فرمانده عملیات الانبار از آغاز عملیات آزادسازی منطقه البوذیاب در شمال الرمادی با مشارکت نیروهای ارتش و نیروهای داوطلب مردمی استان الانبار با پوشش هوایی خبر داد که با پیشروی گسترده در منطقه بدون هر گونه مقاومتی از سوی داعشی‌های تکفیری همراه بوده است.

نیروهای عراقی همچنین دو مخفیگاه‌ بمب‌گذاری شده و یک کارگاه ساخت بمب و آماده‌سازی خودروهای بمب‌گذاری شده حاوی مواد سمی را منهدم کردند.

نیروهای پیشرو در حال کشف و خنثی‌سازی بمب‌های کارگذاشته شده در این مسیر هستند.

در غرب فلوجه هم نیروهای لشکر هشتم عراق، شماری از تروریست‌های داعشی از جمله یک تک‌تیرانداز را در جریان دفع حمله آنها به نیروهای امنیتی از پای درآوردند و یک سکوی پرتاب موشک را منهدم کردند.

نیروهای ارتش همچنین شماری از تروریست‌های تکفیری را که دو روز پیش اقدام به شلیک موشک به اطراف حرمین مطهر امامین عسکریین(ع) در سامرای مقدسه کرده بودند، به هلاکت رساندندد

در حمله یک پهپاد ارتش عراق، سه خودروی حامل داعشی‌ها در جاده الشریف عباس در غرب جزیره سامراء منهدم شد. در منطقه بنات الحسن در شمال بغداد، دو استراحتگاه تروریست‌های داعشی منهدم شد، این مکان برای استقبال از تروریست‌ها و برنامه‌ریزی برای ارتکاب جنایات آنها در نظر گرفته شده بود.

بر اساس گزارش الصباح، آهنگ حمله به مخفیگاه‌ها و تحرکات تروریست‌های داعشی از سوی گروه‌های سری تشکیل شده از سوی مردم تشدید شده است به طوری که محمد الجبوری از افسران پلیس نینوا گفت دو بمب در مسیر عبور تروریست‌های داعشی در روستای عین الجحش در ناحیه القیاره در جنوب موصل منفجر شد که به کشته شدن 10 تروریست و زخمی شدن سه نفر دیگر منجر شد.

خالد الجواری سرهنگ پلیس استان نینوا هم گفت گروه تروریستی داعش، 6 سرکرده خود از جمله سه سوری را پس از دستگیری قبل از فرار به سمت سوریه در شهر البعاج در غرب موصل اعدام کرد. این سرکردگان داعشی به اتهام خیانت اعدام شده و اجسادشان را به سمت سگ‌ها پرتاب کردند تا طعمه آنها شود.

همچنین سه انبار سری سلاح و جنگ افزار داعشی‌ها در شهرک خورسیباد در شمال موصل و تلکیف منهدم شد.

81 گور دسته جمعی در موصل

یونس الحدیدی یکی از شیوخ عشایر موصل گفت تروریست‌های تکفیری مانع خروج جوانان از شهر از ترس پیوستن آنها به نیروهای داوطلب مردمی و مشارکت آنها در عملیات آزادسازی موصل می‌شوند.

ذنون السبعاوی از افسران ارتش عراق هم فاش کرد تعداد گورهای دسته‌جمعی قربانیان جنایتکاران داعشی در موصل و اطراف آن به 81 گوردسته جمعی رسیده است که اجساد قربانیان از تمام طوایف و طیف‌ها در شهرهای موصل، سنجار، البعاج، العیاضیه، بادوش، اسکی موصل والقیاره بوده است.

تروریست‌های داعشی همچنین اجساد قربانیان خود را در منطقه الخفسه در بیابان رها کرده‌اند.

خبر دیگر این‌که جبارالمعموری از فرماندهان نیروهای داوطلب مردمی گفت یکی از سرکردگان داعشی در شهرستان الشرقاط در شمال صلاح الدین به همراه یکی از همراهانش به هلاکت رسید.

دستگیری 16 داعشی در شمال غربی کرکوک

یک منبع امنیتی در کرکوک گفت نیروهای امنیتی عراق توانستند 16 تروریست داعشی را در شمال غربی استان دستگیر کنند.

خبر دیگر اینکه عملیات نظامی بزرگی در روستای العالی در ناحیه العلم برای دستگیری تروریست‌های مسلح داعشی آغاز شده است.

۱۳۹۴/۹/۳۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...