نسخه چاپی

ژنرال روس: پاسخ ما ممكن است هسته‌ای باشد

نیروهای هوا فضای روسیه تمام تلاش خود را بر توسعه نیروهای ضربت و تقویت دفاع فضایی برای تضمین یك واكنش سریع به هرگونه حملات؛ از جمله واكنشی با استفاده از نیروهای هسته‌ای راهبردی متمركز می‌كند.

به گزارش نما به نقل از العالم، ژنرال پاول کوراچنکو رئیس ستاد مشترک و معاون فرمانده نیروهای هوافضای روسیه دوشنبه در یک همایش علمی فنی در مسکو تصریح کرد: یکی از اولویتهای ما، توسعه ماهواره های وابسته به دفاع فضایی در مدار از لحاظ تعداد و کیفیت است.
به نوشته روسیا الیوم، این ژنرال روس ابراز امیدواری کرد که طرحهای توسعه نیروها و تحقق اهداف تعیین شده در این زمینه با آغاز سال 2021 اجرایی گردد. وی اظهار داشت که توانمندیهای سامانه جاسوسی و هشدار، دریافت اخطارهایی درباره هرگونه حمله هوایی و فضایی را تضمین خواهد کرد تا تصمیم لازم درباره نحوه واکنش از جمله واکنشی مبنی بر استفاده از نیروهای هسته ای راهبردی اتخاذ گردد.
کوراچنکو گفت که برخورداری روسیه از دفاع هوافضا، دشمنان را از هرگونه تجاوزگری بازخواهد داشت؛ اما بدون اینگونه سامانه دفاعی فعال، از شکست در جنگ گریزی نخواهد بود. تضمین دفاع فعال مستلزم اتخاذ تدابیر دفاعی و تهاجمی است. فرماندهی نیروهای هوافضا برای بهبود سامانه مدیریت نیروهای ضربت تلاش می کند در حالی که پیشتر نیروهای دفاعی توسعه یافته تر از نیروهای ضربت بودند.
وی خاطرنشان کرد که تقویت توانمندیهای هوافضای روسیه به گونه ای که وارد کردن خسارتهای سنگین به نیروهای مهاجم را تضمین کند، مساله ای است که به ثبات راهبردی کمک می کند.
این ژنرال اظهار داشت که تحلیل گرایشهای توسعه سلاح در جهان نشان می دهد که ماهیت خطرات هوافضای فراروی روسیه و نیز سطح آنها با آغاز سال 2025 به صورت ریشه ای تغییر خواهد کرد.

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...