نسخه چاپی

دردسر شركت آمریكایی همنام داعش!

شركت دارو سازی "ISIS" آمریكا به دلیل بروز مشكل همنامی با گروه تروریستی داعش ، پس از رایزنی های بسیار تصمیم گرفت كه نام خود را تغییر دهد.

به گزارش نما به نقل از العالم، شرکت داروسازی "ایزیس فارماسوتیکال" آمریکا برای جلوگیری از اختلاط میان نام این شرکت با گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی عراق و شام که مخفف انگلیسی آن ISIS و در عربی به داعش مشهور است، نام خود را تغییر داد.
ابوبکر بغدادی، خلیفه خودخوانده داعش، نام گروه تروریستی تحت امر خود را به اصطلاح دولت اسلامی عراق و شام گذاشت که ترجمه انگلیسی آن Islamic State of Iraq and Syria با مخفف (ISIS) است.
شرکت آمریکایی اعلام کرد: شاید از ابتدای 22 دسامبر "ایونیس" نام جدید این شرکت داروسازی باشد و نماد آن در بورس نیز از ISIS به Ionis تغییر خواهد کرد.
" لین بارشال" مدیر اجرایی این شرکت داروسازی آمریکایی گفت: تصمیم گرفتیم نام شرکت را تغییر دهیم زیرا زمانی که مردم تولیدات شرکت را می بینند یا نام آن را می شنوند، می خواهیم به داروهای نجات بخشی فکر کنند که در صدد تولید و توسعه آن هستیم .
"ساره بویس" مدیر بازاریابی شرکت در گفت وگو با خبرگزاری رویترز گفت: بحث و گفت وگو برای تغییر دادن اسم این شرکت بیشتر از یک سال در حال انجام است.
وی افزود: شرکت درصدد است تا مردم با شنیدن نامش به سرعت به نتیجه مطلوب داروها برای بیماران فکر کنند نه اسمی که تاسف بار است.
گفتنی است ارزش سهام این شرکت که مقرش در شهر کارلسباد ایالت کالیفرنیای آمریکاست در بورس نیویورک پس از حملات پاریس، در یک روز حدود چهار درصد افت کرد.
واد ووک سخنگوی این شرکت گفت: نام این شرکت پس از حملات ماه گذشته پاریس که گروه تروریستی داعش (ISIS) مسئولیت آن را بر عهده گرفت، با مشکل بزرگی مواجه شد.
ایزیس نزدیک به 25 سال پیش تاسیس شد که برگرفته از نام الهه مصری قدیم ایزس است که به الهه حمایت و درمان معروف بود.
ارزش این شرکت هم اکنون 7 میلیارد دلار امریکایی است که به تولید داروی کلسترول و داروهای دیگری برای بیماریهای زیادی از جمله سرطان، بیماریهای قلبی و بیماریهای نادر دیگر می پردازد.

۱۳۹۴/۹/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...