نسخه چاپی

معلم شدن شرطی شد

دبیركل شورای عالی آموزش و پرورش از موافقت این شورا با تعیین صلاحیت حرفه دانشجو معلمان با چهار مولفه خبر داد و گفت: براین اساس تمام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پس از تحصیل با چهار مولفه ارزیابی می‌شوند و گواهی دریافت می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از موافقت این شورا با تعیین صلاحیت حرفه دانشجو معلمان با چهار مولفه خبر داد و گفت: براین اساس تمام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پس از تحصیل با چهار مولفه ارزیابی می‌شوند و گواهی دریافت می‌کنند.

مهدی نویدادهم در این گفت‌وگو به اعلام مصوبات جلسه شورای عالی آموزش و پرورش پرداخت و افزود: شب گذشته پیشنهاد دانشگاه فرهنگیان درباره تعیین صلاحیت حرفه‌ای دانشجو معلمان مورد بررسی قرار گرفت.

ورود به شغل معلمی، منوط به دریافت گواهی صلاحیت حرفه‌ای تدریس

وی ادامه داد: شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه با کلیات این موضوع موافقت کرد. بنابراین براساس این مصوبه، تمام دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان پس از اتمام تحصیل با چهار مولفه مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و گواهی صلاحیت حرفه‌ای تدریس برای آنها ارائه می‌شود.

نویدادهم در توضیح این چهار مولفه اظهار کرد: امتحانات کتبی و نمره قبولی، معدل درسی، آزمون عملکرد و پوشه کار که حاوی فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی و فوق‌برنامه است از جمله این مولفه‌ها هستند.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ضمن تاکید بر اینکه دانشجو معلمان در طول چهار سال تحصیل خود باید نمرات لازم را کسب کنند گفت: در جلسه آینده شورای عالی نیز به این موضوع می‌پردازیم که اگر دانشجو معلمی نتوانست نمره قبولی کسب کند، وضعیتش برای ورود به شغل معلمی چگونه باید باشد.

۱۳۹۴/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...