نسخه چاپی

كلاهبرداری از زنان سالخورده به بهانه تصادف

رئیس پایگاه یكم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی كه با معرفی خود به عنوان یكی از اقوام، اقدام به كلاهبرداری از زنان سالخورده كرده بود، خبر داد.

به گزارش نما، در تاریخ چهارم آبان ماه امسال پیرزنی 73 ساله با مراجعه به کلانتری 101 تجریش اعلام کرد که مردی حدودا 40 ساله با طرح ادعای دروغین مبنی بر اینکه از بستگان اوست، به بهانه تصادف رانندگی و نیاز شدید به پول از حس انسان دوستانه ی من سوء استفاده کرد و پس از گرفتن کارت عابر بانک بنده اقدام به برداشت تمامی وجوه داخل حساب کرد.



با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع کلاهبرداری و به دستور بازپرس شعبه دوم دادسرای ناحیه یک تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و شاکیه پس از حضور در پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: در حین تردد در میدان تجریش، مردی میانسال ضمن مراجعه به بنده با سلام و احوالپرسی گرم خودش را از بستگان پدری من معرفی و در ادامه با طرح موضوع تصادف شدید رانندگی و اینکه همسر و فرزندش در داخل ماشین هستند، از حس نوع دوستی، کهولت سنی و نهایتا اشتباه بنده در تشخیص چهره بستگانم سوء استفاده کرد و مبلغی را به عنوان قرض تقاضا کرد. من نیز کارت عابربانک خود را به همراه رمز در اختیار این شخص قرار دادم تا برای رفع مشکل خود پول مورد نیاز خود را برداشت کند اما پس از مدت کوتاهی و از طریق پیامک بانکی متوجه شدم که مبلغ 16 میلیون تومان از حسابم برداشت شده است.



با توجه به شیوه و شگرد کلاهبرداری از شاکیه، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی با مراجعه به محل برداشت پول از حساب شاکیه اطلاع پیدا کردند که متهم با مراجعه به یک طلافروشی اقدام به خرید سکه طلا کرده است، لذا تصاویر دوربین های مداربسته طلافروشی مورد بررسی قرار گرفت و شاکیه موفق به شناسایی تصویر متهم شد.



همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی برای شناسایی هویت متهم، با طرح شکایت های مشابه تعداد دیگری از زنان سالخورده به پایگاه یکم آگاهی مراجعه و همگی عنوان داشتند که توسط "فامیل دروغین" مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند.



در رسیدگی به شکایات جدید، با بررسی تراکنش مالی حساب های عابربانک تعدادی از شکات که عابر بانک های خود را در اختیار متهم گذاشته بودند،مشخص شد که در تمامی موارد فرد مشخصی اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده است.



با تجزیه و تحلیل زمان و مکان وقوع جرایم، تصاویر به دست آمده از متهم در اختیار کلیه پایگاه های پلیس آگاهی، کلانتری های تهران بزرگ به ویژه کلانتری شمال شهر تهران و در ادامه کسبه محل های وقوع جرم و اتحادیه طلا و جواهرفروشان قرار گرفت و سرانجام در ساعت 19 روز 18 آذر ماه یکی از کسبه بازار تجریش ضمن تماس تلفنی با کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ اعلام کرد که فردی شبیه متهم تحت تعقیب در محدوده بازار تجریش در حال تردد است که بلافاصله چند تیم از کارآگاهان پایگاه به بازار تجریش و به صورت نامحسوس، محدوده بازار تجریش را تحت مراقبت قرار دادند و نهایتا پس از گذشت نزدیک به یک ساعت سرانجام متهم مورد نظر شناسایی ، دستگیر و به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.



متهم محمدرضا. ش،37 ساله پس از انتقال به پایگاه یکم و شناسایی از سوی شکات پرونده، صراحتا به ده‌ها فقره کلاهبرداری از پیر زنان از ابتدای سال جاری در مناطق مختلف شهر تهران اعتراف کرد و گفت: در زمان مراجعه به شکات، ابتدا به صورت کاملا مؤدبانه خودم را به عنوان یکی از بستگان شکات معرفی و زمانیکه آنها عنوان می کردند که مرا بجا نمی آورند بالاجبار و با دادن برخی نشانی های ساختگی نهایتا آنها را قانع می کردم که من از بستگانشان هستم.



طبق گزارش ایسنا، بر اساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه کرم یوسف وند، رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از شکات پرونده و اعتراف صیح متهم به ده‌ها فقره کلاهبرداری در سطح شهر تهران و به منظور شناسایی سایر جرایم ارتکابی متهم و همچنین مابقی شکات پرونده، دستور انتشار بدون پوشش تصویر متهم از سوی مقام قضایی صادر شده است. لذا از کلیه شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصویر متهم شدند دعوت می شود تا برای پیگیری شکایات خود به نشانی پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در اتوبان شهید صدر ( مسیر شرق به غرب ) – ابتدای خیابان قلندری شمالی مراجعه کنند.

۱۳۹۴/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...