نسخه چاپی

ورود سامانه بارشی به كشور از فردا

مدیر كل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی كشور از ورود سامانه بارشی فعال از جنوب غرب كشور خبر داد.

به گزارش نما ، احد وظیفه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما افزود: در روز چهارشنبه، بارش باران و برف و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد در استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه‌های مرکزی زاگرس پیش بینی می‌شود.

وی گفت : امروز و فردا جوی آرامی در استان های واقع در نیمه شمالی کشور حاکم است که سبب تداوم پایداری هوا و افزایش آلاینده‌های جوی در شهرهای صنعتی و پرجمعیت خواهد شد.

احد وظیفه اظهار داشت : از ظهر چهارشنبه سامانه بارشی فعالی از سمت جنوب غرب وارد کشور می شود و به تدریج تا اواخر این روز سبب بارش باران و برف و در، برخی نقاط رعد و برق و وزش باد در استان‌های واقع در جنوب غرب، برخی نقاط جنوب، غرب، مرکز و دامنه‌های مرکزی زاگرس خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی افزود: این سامانه در روز پنجشنبه علاوه بر این نواحی ؛ در مناطق شرق و بخش‌هایی از جنوب شرق سبب بارش برف و باران و همچنین در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی سبب بارش پراکنده برف و باران

خواهد شد.

وی اظهار داشت : شدت بارش از اوایل شب چهارشنبه و روز پنجشنبه در استان‌های خوزستان، فارس، بوشهر، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، لرستان و جنوب اصفهان خواهد بود. از اواخر امشب تا ظهر چهارشنبه نیز وزش باد نسبتا شدید جنوبی در استان‌های گیلان و اردبیل و افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از اوایل شب چهارشنبه و روز پنجشنبه با نفوذ جریانات شمالی، بارش پراکنده و کاهش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ خواهد داد، همچنین خلیج فارس از اواخر چهارشنبه تا روز جمعه مواج پیش‌بینی می شود. این سامانه تا روز شنبه در نیمه جنوبی کشور فعال خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی گفت: هوای تهران در روز چهارشنبه، کمی ابری، در پاره‌ای نقاط غبارآلود، در اواخر وقت افزایش ابر و در روز پنجشنبه، نیمه ابری تا ابری، همراه با غبار محلی، در بعضی ساعات بارش پراکنده با بیشینه و کمینه دمای 8 و 2 درجه سانتیگراد برای هر دو روز خواهد بود.

۱۳۹۴/۱۰/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...