نسخه چاپی

«گلستان» افغانستان به دست طالبان افتاد

به گزارش نما - ایرنا نوشت: همزمان با نبردهای سنگین میان نیروهای دولتی و طالبان در هلمند واقع در جنوب افغانستان، گروه طالبان شهرستان «گلستان» استان فراه در غرب این کشور را به تصرف خود درآورد.

به گزارش ایرنا، نیروهای طالبان بعدازظهر دیروز (سه شنبه) کنترل کامل گلستان را به دست گرفتند و از تجهیزات نظامی به جا مانده در این شهرستان برای نبرد با نظامیان افغان در مناطق دیگر استان فراه استفاده می کنند.

گروه طالبان در پایگاه اطلاع رسانی خود مدعی شده است که با حمله نیروهای این گروه به گلستان، نظامیان مستقر در این شهرستان مقاومتی از خود نشان ندادند و غنائم جنگی زیادی را پس از تصرف آن به دست آورده است.

برخی مسئولان محلی استان فراه تایید کردند که با حمله طالبان به این شهرستان، بالگردها و شماری از نیروها را از آنجا خارج ساخته اند.
همزمان با این تحولات، نیروهای دولتی و طالبان در شهرستان «سنگین» استان هلمند سرگرم نبرد شدید هستند و انگلیس 90 تن از نظامیان خود را برای کمک به نظامیان افغان به این منطقه اعزام کرده است.

گروه طالبان مدعی است که نظامیان افغان با مشارکت نیروهای خارجی قصد عقب راندن آنان از برخی شهرستان های تحت کنترل خود داشتند، اما به دلیل انفجارهای شدید ناشی از مین های کاشته شده، وادار به عقب نشینی شدند.

۱۳۹۴/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...