نسخه چاپی

جوانی:تحلیل‌دشمنان ایران اشتباه است

عکس خبري -جواني:تحليل‌دشمنان ايران اشتباه است

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دشمنان امروز نیز همانند دوران عملیات مرصاد، تحلیل های نادرستی را از شرایط كشور ارایه و تصور می كنند كه با اعمال فشارها و تحریم های مختلف باعث خستگی و دلسردی مردم می شوند.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، سردار یدالله جوانی با تشریح عملیات مرصاد اظهار داشت: پس از پذیرش قطعنامه 598 در سال 1367 یك تحلیل غلط در میان دشمنان انقلاب اسلامی ایران ازجمله دولت بعثی عراق و منافقین شكل گرفت مبنی بر این كه جمهوری اسلامی ایران قادر به ادامه حیات خود نیست و با اندك فشاری در هم می شكند.

وی افزود: منافقین با چنین تحلیل نادرستی عملیات خود را چهارم مرداد 67 آغاز كردند و تصور می كردند كه با ورود به غرب ایران با استقبال مردمی مواجه می شوند و بسیار سریع خود را به تهران می رسانند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: آنها تصور می كردند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران قادر به دفاع نیستند و مردم نیز از نظام سیاسی خسته شده اند و از منافقین استقبال می كنند.

سردار جوانی یادآور شد: منافقین كه با چنین تحلیل هایی وارد كشور شده بودند به محض ورود با چندین مانع مواجه شدند كه از جمله آنها مقاومت های مردمی در اسلام آباد و گیلانغرب بود.

وی خاطرنشان كرد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نیز با اقتدار كامل، منافقین را در داخل كمین گاه ها گرفتار و ضربات سختی به آنها وارد كردند.

وی در بخش دیگری از این مصاحبه به مقایسه دوره زمانی عملیات مرصاد و مقطع كنونی پرداخت و گفت: امروز نیز دشمنان مانند دوران عملیات مرصاد، تحلیل های غلطی را ارایه می كنند به طوری كه به تصور آنها وارد كردن فشارها و تحریم های مخنلف باعث خستگی و دلسردی مردم می شود.

سردار جوانی یادآور شد: به نظر آنها فشارهایی كه وارد كرده اند موجب فاصله گرفتن مردم از نظام جمهوری اسلامی ایران شده است.

وی با یادآوری حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری در سال 1388 اظهارداشت: برخلاف تحلیل های اشتباه دشمنان، مردم در با درك اوضاع به میدان آمدند و حماسه نهم دی را خلق كردند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران تصریح كرد:

دشمنان امروز نیز تصور می كنند مردم و مسوولان دچار انفعال شده اند اما این گونه نیست و مردم و مسوولان از ظرفیت های بالای نظام برای حمایت از آرمان های انقلاب استفاده می كنند.

منافقین اوایل مردادماه سال 1367 و 6 روز پس‌ از پذیرش‌ قطعنامه‌ سازمان‌ ملل، با استفاده از شرایط غافلگیر كننده و با كمك ارتش بعثی عراق به امید ساقط كردن نظام جمهوری اسلامی ایران عملیاتی را با عنوان 'فروغ جاویدان' آغاز كردند.

نیروهای‌ منافقین‌ پس‌ از تصرف‌ جبهه‌ نیروهای‌ ایرانی‌ در منطقه‌ سرپل‌ذهاب‌ به‌ دست‌ ارتش‌ عراق، بدون‌ آن كه‌ با مانعی‌ روبرو شوند، سوار بر خودروها به‌ سوی‌ كرمانشاه‌ حركت‌ كردند و تا تنگه‌ 'چهارزبر' پیش‌ آمدند.

عملیات‌ مرصاد در واكنش به این حمله، روز چهارم مردادماه‌1367 با رمز 'یا صاحب‌ الزمان‌ ادركنی' برای‌ مقابله‌ با حركت‌ منافقین‌ و بازپس‌گیری‌ مناطق‌ اشغال‌ شده،‌ انجام‌ شد.

در این‌ عملیات‌ كه‌ با فرماندهی‌ سپاه‌ پاسداران‌ انقلاب‌ اسلامی‌ و با پشتیبانی‌ هوانیروز ارتش‌ اجرا شد، رزمندگان‌ خودی‌ از سه‌ محور چهارزبر، جاده‌ قلاجه‌ و جاده‌ اسلام‌آباد- پل‌دختر وارد عمل‌ شدند و نیروهای‌ ضد انقلاب‌ را در دو مرحله‌ سركوب‌ كردند و آنها را تا پشت‌ نوار مرزی‌ عقب‌ رانده‌ راندند.

در عملیات‌ مرصاد بیش‌ از120 دستگاه‌ تانك،400 دستگاه‌ نفربر،240 قبضه‌ خمپاره‌انداز 60 و80 میلیمتری‌ و دشمن‌ منهدم‌ شد.

همچنین‌ بیش‌ از20 تیپ‌ مشترك‌ منافقین‌ و ارتش‌ عراق‌ متلاشی‌ شد و تعداد كشته‌ و زخمی‌های‌ دشمن‌ از مرز چهار هزار و 800 نفر گذشت. در این‌ عملیات‌ نزدیك‌ به‌ یك‌ هزار قبضه‌ آر.پی.جی هفت، 7 هزار و 700 قبضه‌ تیربار كلاشینكف، دهها دستگاه‌ خودرو، دهها دستگاه‌ تانك‌ و نفربر، تعدادی‌ تجهیزات‌ پیشرفته‌ الكترونیكی‌ و مخابراتی‌ ومقادیری‌ اسناد درون‌ گروهی‌ منافقین‌ به‌ دست‌ رزمندگان‌ اسلام‌ افتاد.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...