نسخه چاپی

واكنش اصلاح‌طلبان به میانمار

رحمانیان ضمن محلی خواندن مسئله میانمار گفته است: بزرگان گروه‌ها و طیف‌های حاضر در میانمار باید خویشتن داری و پا در میانی كنند تا مسایل و مشكلات خشونت بار و غیرانسانی در این كشور حل و فصل شود.


به گزارش نما، سایت شفقنا با مدیران مسئول روزنامه‌های اصلاح طلب "شرق" و "ابتکار" پیرامون حوادث میانمار گفتگو کرده است.

نکته این دو مصاحبه نیز اظهار نظرهای جالب مهدی رحمانیان، مدیر مسئول روزنامه "شرق" و محمدعلی وکیلی، مدیر مسئول روزنامه "ابتکار" نسبت به رخدادهای میانمار است.

مدیر مسئول ابتکار در این زمینه با اشاره به اینکه حوادث میانمار تحت‌الشعاع مسائل سوریه! قرار گرفته است، می‌گوید:‌ متأسفانه پوشش آن طور که باید و شاید این فجایع از سوی رسانه‌ها، تحت الشعاع اتفاقات منطقه از جمله کشور سوریه قرار گرفته است و سبب شده رسانه‌ها آن مانوری که باید را ندهند، از همین رو فجایع میانمار کمتر سبب جلب توجه افکار عمومی شده است.

وی می‌افزاید: البته نه تنها در ایران که در همه دنیا این گونه است و مسایل منطقه سبب شده تا سایر مردم جهان از این فجایع کمتر خبر داشته باشند.

وکیلی همچنین در پایان تاکید کرده است: باید منتظر ماند و دید در آینده چه اتفاقاتی رخ می دهد!!!.

مدیر مسئول شرق نیز در همین زمینه بر لزوم جلوگیری از اعمال خشونت در میانمار تاکید کرده و یادآور می‌شود: اطلاع رسانی رسانه‌ها نباید بهانه‌ای برای دامن زدن به خشونت شود.

رحمانیان ضمن محلی خواندن مسئله میانمار گفته است: بزرگان گروه‌ها و طیف‌های حاضر در میانمار باید خویشتن داری و پا در میانی کنند تا مسایل و مشکلات خشونت بار و غیرانسانی در این کشور حل و فصل شود. فجایع پیش آمده در میانمار یک مساله محلی است که باید در عین برطرف کردن آن، به جد و جهد از اعمال خشونت در آن نیز پرهیز شود.

وی اظهار داشته است: در جهان پیچیده امروز رسانه‌ها نقش بسزایی ایفا می‌کنند از همین رو باید آموزش مدارا، پرهیز از خشونت و خویشتن‌داری را در نظر داشته و در دستور کار خود قرار دهند.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...