نسخه چاپی

نسخه تعطیلی مدارس عشایری پیچیده می شود

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش گفت: با تصویب اساسنامه مدارس عشایری، این مدارس رسمیت پیدا كرده و تعطیلی و تجمیع كردن آن ها دارای ساز وكار پیچیده می شود.

به گزارش نما ، محمد دیمه ور در گفتگو با مهر، درباره اساسنامه مدارس عشایری گفت: این اساسنامه مصوبه شورای عالی آموزش وپرورش است و سالانه باید اعتباری در بودجه وزارت آموزش وپرورش برای آن دیده شود.

وی افزود: بر اساس این اساسنامه امتیاز های ویژه ای برای معلمان از جمله حق کوچ، ایاب و ذهاب، سختی کار ویژه معلمان عشایری، حق اسکان در نظر گرفته می شود که امیدواریم با همکاری دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی عملی شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش وپرورش تصریح کرد: توسعه مدارس عشایری در این اساسنامه مورد توجه قرار گرفته است و مدارس آموزش از راه دوره که قبلا امکان ورود به برخی از حوزه های آموزشی را نداشتند مجوز دریافت کرده اند تا در مدارس عشایری فعالیت کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین آموزش فنی و حرفه ای به دلیل نیاز جامعه عشایری به آموزش های خاص توسعه پیدا خواهد کرد و در مناطق دو زبانه ما بر اساس این اساسنامه وزارت آموزش وپرورش اموزش مکلف است آموزش دانش آموزان دوزبانه را در دوره پیش دبستانی رایگان کند.

دیمه ور با بیان اینکه بر اساس این اساسنامه سرانه مدارس عشایری سه برابر مدارس عادی می شود گفت: شاخص تخصیص منابع انسانی به گونه ای می شود که به راحتی بتوان با کمترین دانش آموز هم کلاس درس دایر کرد.

معاون وزیر آموزش وپرورش تاکید کرد: استان ها در کتاب های درسی تالیف شده بخش های ویژه با اقتضائات زندگی عشایری برنامه ریزی می کنند.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب این اساسنامه مدارس عشایری رسمیت پیدا کرده اند و تعطیل کردن و تجمیع کردن آن ها دارای ساز وکار پیچیده می شود و دیگر به راحتی نمی توان مدارس عشایری را تعطیل کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...