نسخه چاپی

حقوق ۱۸ میلیونی برای ۴ ساعت تدریس در هفته

عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به دریافت ۱۸ میلیون تومان حقوق توسط برخی معلمان برای ۴ ساعت تدریس در هفته گفت: برخی مدارس ۲۰ میلیون تومان هزینه اقدامات فوق برنامه دریافت و در خارج از كشور اردو برگزار می‌كنند.

به گزارش نما به نقل از فارس، ماهروزاده عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی و عضو کمیسیون تعلیم و تربیت گفت: در برخی مدارس معلمان ارقام نجومی برای تدریس دریافت می‌کنند که براساس آخرین اطلاعات این رقم 18 میلیون تومان به ازای 4 ساعت تدریس در هفته بوده است در حالیکه من می‌پنداشتم این رقم 12 میلیون تومان است.

وی افزود: متاسفانه زمانی که تلاش می‌کنیم این گونه معلمان را که تنها به فکر سودجویی هستند از سیستم آموزشی خارج کنیم با اولیای دانش‌آموزان مواجه می‌شویم که زمین و زمان را بهم می‌ریزند.

ماهروزاده یکی دیگر از مشکلات مدارس غیردولتی باز شدن پای موسسات کنکوری بزرگ است که به هیچ وجه نمی‌توان در مقابل آنها ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: این موسسات در برخی نقاط 10 شاگرد بی‌بضاعت را را تحت پوشش قرار می‌دهد اما در جاهای دیگر ارقام بسیار زیادی را از افراد دریافت می‌کنند.

این مسئول مدارس فرهنگ خاطرنشان کرد: در زمان تصدی فرجی دانا در وزارت علوم، ایشان به فکر کوتاه کردن دست این موسسات کنکوری از آموزش عالی بودند اما با توجه به قدرتمند بودن این موسسات نتوانست این کار را انجام بدهد.

ماهروزاده تاکید کرد: هر دولتی که بر سر کار آمده تلاش کرده است بر مدارس غیردولتی نظارت کند اما با توجه به ناتوانی در این کار اوضاع را بدتر کرده است در صورتی که اگر این مدارس از ابتدا براساس سیستم عرضه و تقاضا اداره می‌شد اکنون با معضلاتی نظیر دفتر دوم در خصوص هزینه‌ها و درآمد مواجه نبودیم و تا این حد به مردم فشار نمی‌آمد.

وی گفت: در برخی مدارس در ابتدای سال 15 میلیون‌تومان علی‌الحساب می‌گیرند و اواخر مهرماه نیز 20 میلیون تومان به عنوان فوق برنامه از والدین دریافت می‌کنند و این رقم را صرف برگزاری اردوهایی در خارج از کشور می‌کنند تا دانش‌آموزان با کشورهای خارجی آشنا شوند.

این مسئول مدارس فرهنگ پیشنهاد کرد: موسسات از نظر صنفی کنار هم قرار گیرند و قانونی ایجاد شود و چنانچه موسسه‌ای از قوانین ایجاد شده تبعیت نکرد ترد شود.

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...