نسخه چاپی

اعتراف محافظ "طارق الهاشمی" در دادگاه

یكی از محافظان معاون اول فراری رئیس جمهور عراق در دادگاه كیفری ویژه رسیدگی به این پرونده، به دست داشتن هاشمی و محافظانش در انفجارهای متعدد عراق اعتراف كرد.

به گزارش نما به نقل از العالم، دادگاه عالی کیفری عراق دیروز (سه‌شنبه3 مرداد) محاکمه غیابی معاون اول رئیس‌جمهوری این کشور را به اتهام دست داشتن در اقدامات تروریستی از سر گرفت.

دادگاه کیفری عراق دراین جلسه به گفته‌های یکی از متهمان و هفت شاهد گوش داد.

هاشمی و چند تن از محافظانش متهم به ارتکاب و حمایت از اقدامات تروریستی شده و دستگاه قضایی عراق حکم بازداشت او را صادر کرده است.

سروان "عمر سمیر جواد" از تیم محافظان هاشمی در این جلسه دادگاه اذعان کرد که با مشارکت گروهی از افسران این تیم چند بمب را در مناطق الغدیر و زیونه، ورزشگاه الشعب منفجر کرده است و در عملیات ترور افسران دستگاه های امنیتی شرکت داشته است.

سروان عمر سمیر جواد در جلسه دادگاه افزود که با الهاشمی مستقیما بعد از انفجارها ملاقات کرده و پاداش گرفته و الهاشمی از وی تشکر کرده است و از احمد قحطان مدیردفتر اهاشمی نیز پاداشهای دیگری گرفته است.

برگزاری دادگاه کیفری عراق در زمینه محاکمه طارق هاشمی، در حالی که چندین بار به تعویق افتاده بود، بالاخره دیروز بار دیگر از سر گرفته شد.

محاکمه هاشمی روز 15 مه گذشته آغاز و برای چندمین بار بنا به خواست تیم مدافع وی به تاخیر افتاده بود.

هاشمی و شماری از محافظان وی به دست داشتن در اجرای 150 عملیات مسلحانه از جمله انفجار خودروهای بمب‌گذاری شده، بمب‌گذاری و هدف قرار دادن زائران عراقی و ایرانی و افسران عالیرتبه و اعضای پارلمان عراق متهم هستند.

معاون اول فراری رئیس جمهور عراق که درپی اتهامات مطرح شده از کشور متواری شده است، هم اکنون در ترکیه به سر می‌برد و با وجود درخواست دولت عراق، آنکارا از تحویل او خودداری کرده است.

۱۳۹۱/۵/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...