نسخه چاپی

سفر مخفیانه مقام پیشین آمریكایی به دمشق

یك خبرگزاری آمریكایی از سفر مخفیانه مسئول سابق شورای امنیت ملی آمریكا، «استیون سایمون»، به سوریه و دیدار با رئیس جمهور این كشور خبر داد.

به گزارش نما خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد، «استیون سایمون» عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و مدیر ارشد این شورا در امور خاورمیانه و شمال آفریقا، در سال جاری میلادی به صورت مخفی به سوریه سفر کرد و در این سفر با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ‌نیز دیدار داشت.

به نوشته رأی الیوم، «جاش روژین» نویسنده مقاله بلومبرگ درباره سفر سایمون خاطر نشان کرده که دیدار سایمون به منظور ایجاد کانالی میان واشنگتن و بشار اسد نیست، چرا که سایمون به عنوان یک شهروند عادی و شخصا به دمشق سفر کرد.

سایمون که بعد از استعفا از منصبش به عنوان یکی از اعضای امنیت ملی آمریکا به دمشق سفر داشت، بارها مقامات واشنگتن را به اتخاذ سیاست های واقع گرایانه در قبال مسأله برکناری بشار اسد از قدرت در سوریه دعوت کرده است.

سایمون قبل از پایان دادن به کارش در شورای امنیت ملی در مقابل گروه تندرو این شورا که خواهان برکناری و دور شدن اسد از قدرت بودند، از آن ها خواست تا در برخورد با مسأله برکناری بشار اسد واقع گرایانه رفتار نمایند.

سایمون در این جلسه از سیاست برکناری اسد ابراز نگرانی کرد و معتقد بود که برکناری اسد در شرایط فراغ سیاسی این کشور فرصت را برای تروریست ها فراهم خواهد کرد.

«روژین» در گزارش خود به وجود دو جبهه متعارض در داخل اداره حکومت باراک اوباما در خصوص برخورد با وضیعت سوریه اشاره نمود، یک گروه خواهان آن است تا واشنگتن اولویت را بر مبارزه با گروه تروریستی داعش قرار دهد و معتقدند که برکناری اسد باعث ایجاد خلأ سیاسی در قدرت سوریه خواهد شد که این خلأ را تروریست ها پر خواهند نمود، اما در مقابل گروه دیگر بر این اعتقادند که برکناری اسد تنها راه پایان دادن به جنگ و شکست تروریست ها خواهد بود.

منبع: العالم

۱۳۹۴/۱۰/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...