نسخه چاپی

دستور كار این هفته صحن علنی مجلس

نمایندگان مجلس در هفته پیش رو، شیوه پذیرش دانشجو در دوره‌های دكترای دانشگاهها را تعیین تكلیف خواهند كرد؛ این هفته، وزرای تعاون و كشور نیز برای پاسخ به نمایندگان در صحن علنی حضور می‌یابند.

به گزارش نما به نقل از مهر، صحن علنی مجلس شورای اسلامی در هفته پیش‌ رو، شاهد ادامه بررسی طرح‌ها و لوایح گذشته و حضور دو وزیر کابینه برای پاسخ به سؤالات ملی دو نماینده خواهد بود.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این هفته ماده ۵ طرح یک فوریتی «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌ها» را که به شیوه پذیرش دانشجوی دکتری اختصاص دارد، بررسی می‌کنند و به این ترتیب، پرونده این طرح بسته می‌شود.

نمایندگان در ادامه مواد اصلاح شده از لایحه «بیمه اجباری مسؤلیت مدنی دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث» را بررسی خواهند کرد.

بررسی تقاضای رسیدگی به طرح «حمایت از احیاء و مرمت بافت‌های فرهنگی و تاریخی و توانمندسازی ساکنان آنها»، دستور کار دیگر صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد بود که بر اساس اصل ۸۵ قانون اساسی، به کمیسیون تخصصی واگذار می‌شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسات علنی این هفته، لایحه «تاسیس صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی» را که هفته گذشته نوبت به بررسی آن نرسیده بود، بررسی و تعیین تکلیف خواهند کرد.

بررسی طرح «جلوگیری از پرداخت خسارت تاخیر به کشتی‌ها»، طرح «اصلاح تبصره یک ماده ۶۹ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت»، طرح «الحاق یک تبصره به قانون احداث پروژه‌های عمرانی بخش راه و ترابری از طریق مشارکت بانک‌ها» و طرح «جرم سیاسی»، از دیگر دستور کارهای اعلام شده برای هفته آینده مجلس است که در دستور کار هفته گذشته نیز قید شده بود، اما نوبت به بررسی آنها نرسید.

در این هفته همچنین گزارش کمیسیون کشاورزی درباره طرح «اصلاح قانون تاسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی» نیز در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت.

در جلسات علنی هفته پیش‌ رو، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای پاسخ به سؤال موسی‌الرضا ثروتی نماینده بجنورد و عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور برای پاسخ به سؤال سید ناصر موسوی لارگانی نماینده فلاورجان در صحن علنی مجلس حضور می‌یابند.

در این هفته همچنین گزارش کمیسیون عمران مجلس درباره مشارکت ناشی از نحوه تعیین حریم و اراضی ساحلی در توسعه سواحل کشور، در صحن علنی قرائت خواهد شد.

۱۳۹۴/۱۰/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...