نسخه چاپی

زمان اجرای طرح رتبه‌بندی پمپ بنزین‌ها

مدیرعامل شركت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینكه دستورالعمل مربوط به طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت در حال نهایی شدن است، گفت: نخستین برند جایگاه های عرضه سوخت تا پایان سال تشكیل و كار خود را در شهر اصفهان آغاز خواهد كرد.

به گزارش نما؛ سید ناصر سجادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا با تشریح جزئیات اجرای طرح برندسازی جایگاه های عرضه سوخت افزود: بررسی های مربوط به طرح برندسازی پمپ بنزین ها انجام شده و اکنون دستورالعمل آن در مرحله نهایی شدن قرار دارد.

وی افزود: قرار است جلسه ای نیز در این هفته درباره چگونگی اجرای این طرح با وزیر نفت برگزار شود.

وی با بیان اینکه بخش مربوط به قیمت در این طرح نهایی نشده است، هدف از اجرای این طرح را ارتقای سطح خدمات در جایگاه های عرضه سوخت بیان کرد و گفت: در این طرح، شرکت ها براساس خدماتی که به مشتریان ارائه می دهند، هزینه دریافت خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه اجرای این طرح سبب ایجاد رقابت در بین جایگاه ها می شود، اضافه کرد: جایگاه معمولی که خدمات زیادی ارائه ندهد، هزینه پایینی دریافت می کند اما جایگاه هایی که کیفیت خدمات خود را بالا ببرند و رضایت مشتریان را جلب کنند، هزینه بیشتری را دریافت خواهند کرد.

** تشکیل نخستین برند در اصفهان

سجادی درباره زمان اجرای این طرح، گفت: دستورالعمل این طرح در حال نهایی شدن است و پیش بینی می شود تا پیش از پایان امسال اجرایی شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی افزود: البته این طرح به صورت تدریجی اجرا می شود و قرار نیست همه برند ها یک شبه تشکیل شده و همه جایگاه ها یکباره به این طرح بپیوندند.

وی خاطرنشان کرد: اجرای کامل این طرح زمانبر است و تحویل درخواست تشکیل بِرند، بررسی و صدور مجوز به زمان نیاز خواهد داشت.

سجادی اضافه کرد: پس از نهایی شدن وابلاغ آیین نامه، متقاضیان می توانند درخواست خود را مطرح کنند و در صورت داشتن شرائط لازم، مجوز صادر می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی از تشکیل نخستین برند جایگاه های عرضه سوخت در شهر اصفهان خبر داد و گفت: این برند تا پیش از پایان امسال در این شهر آغاز به کار می کند.

سجادی با بیان اینکه قرار است 40 پمپ بنزین تک سکو(کوچک) در زیرمجموعه یک برند در شهر اصفهان فعالیت کنند، افزود: این جایگاه ها در قطعه زمین های کوچک ساخته شده اند.

وی ادامه داد: در تهران نیز برای ساخت جایگاه های تک سکو فراخوان داده شد و برنامه هایی برای اجرای این طرح در دست اجراست.

**شرکت های خارجی درخواستی برای تشکیل برند نداده اند

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی درباره استقبال شرکت های خارجی و بین المللی از این طرح گفت: تاکنون هیچ درخواستی توسط این شرکت ها به شرکت ملی پخش ارائه نشده است.
سجادی ادامه داد: قیمت بنزین در ایران برای شرکت های بین المللی جذابیتی ندارد و تاکنون مذاکره ای نیز انجام نداده اند.

به گزارش ایرنا، بیژن زنگنه وزیر نفت در نشست اتاق بازرگانی تهران که هفته گذشته برگزار شد، از برنامه وزارت نفت برای برند سازی جایگاه های عرضه سوخت خبر داده بود.

وی به ایجاد «سه کلاس» در بین برندهای جایگاه های عرضه سوخت اشاره کرد و گفت: در تقسیم بندی طبقه یک، قیمت سوخت به صورت عادی و یا هر قیمتی که دولت تعیین می کند عرضه خواهد شد؛ اما دو طبقه دیگر برحسب خدمات بیشتری که به مصرف کنندگان ارائه می دهند، اجازه می یابند قیمت بیشتری را از مصرف کنندگان دریافت کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه طرح تقسیم بندی جایگاه های عرضه سوخت به «سه کلاس» به معنای «سه نرخی شدن» قیمت بنزین نیست، گفت: جایگاه هایی که خدمات بیشتری ارائه می دهند متناسب با آن خدمات، اجازه دریافت پول بیشتری خواهند داشت.

وزیر نفت تاکید کرد: هدف از این طرح بحث قیمت نیست، بلکه آسایش و فراهم کردن وضع بهتر برای مصرف کنندگان است.

هم اکنون بنزین عادی به قیمت هر لیتر 1000 تومان و بنزین سوپر 1200 تومان عرضه می شود. از پنجم اردیبهشت ماه امسال، وزارت نفت سهمیه بندی بنزین را متوقف و نرخ بنزین را یکسان سازی کرد.

۱۳۹۴/۱۰/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...